Monday, March 12, 2012

ေျခရာမဲ့မ်က္၀န္းမ်ား

ဒီလမ္းထဲကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာင္း လာတာ သိပ္မၾကာေသးဘူး။ ေစ့ ေစ့ေပါက္ေပါက္တြက္ၾကည့္လိုက္ ရင္ သံုးလေလာက္ကို သီသီကေလး ပဲ စြန္းဦးမယ္။ ေသခ်ာတာက ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေရာက္စတုန္း ကလို အိုးတိုးအမ္းတမ္းနဲ႔ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ မျဖစ္ေတာ့သလို လမ္း သူလမ္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ လည္း မ်က္မွန္းတမ္းမိ႐ံုေ လာက္ ေတာ့ ရွိေနပါၿပီ။ ေသြးေသာက္ညီ အစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြလို စည္းလံုး ညီၫြတ္တဲ့အဆင့္ထိေတာ့ မေရာက္ ေသးဘူးေပါ့။လမ္းကေလးရဲ႕ ပံုစံကလည္း သာမန္ပ်ံက် ဆန္ဆန္ ရပ္ကြက္ ကေလးထဲက လမ္းကေလးဆိုေတာ့ ခံ့ခ့ံညားညား သိပ္မရွိလွဘူးေပါ့။ လက္လုပ္လက္စားေတြ ေဖာျခင္း ေသာျခင္းနဲ႔ ရင္ခ်င္းအပ္ေက်ာခ်င္း ကပ္ၿပီး   ေထာက္ကန္ထားတဲ့ ပတ္ ဝန္းက်င္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ အလြယ္တကူ ေပ်ာ္ဝင္ဖို႔ သိပ္မခက္ လွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူသစ္ပီပီ ေနရထိုင္ရတာ အသားမက်ေ သးတဲ့အခါ ကသိကေအာက္ ေတာ့ ႏိုင္တုန္းပဲ။ဒီလမ္းကေလးထဲမွာ ေနရတာ ဟာ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ ဘာမွမေထာင္း တာေပမယ့္ တစ္ေန႔ကို ႏွစ္ႀကိမ္ ေလာက္ စိတ္ညစ္ရ တာမ်ဳိးရွိတယ္ ဆုိပါေတာ့။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အဲဒီ အခ်ိန္ေတြဟာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ေရာ႐ုဝက လမ္းသြယ္ေတြထဲမွာ စိတ္မခ်မ္းသာစြာ ေလွ်ာက္ေနရ တယ္လို႔ကို ထင္မိ တာ။ ပထမ အခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ္အလုပ္သြားတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယက ျပန္ခ်ိန္လို႔ ပဲ ဆုိၾကပါစို႔။မနက္မိုးလင္းလို႔ အိမ္ကထြက္ ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ရန္သူ႔ နယ္ေျမထဲ သြားလာလႈပ္ရွား ေနရတဲ့ ေျပာက္က်ားတပ္သားတစ္ ေယာက္လို အႏၲရာယ္ကို ၾကည့္ ေရွာင္ေနရေတာ့တာ။ သတိကိုၿမဲၿမဲ ကပ္ၿပီး ေရွာင္ရတိမ္းရ မယ့္ ေသနဂၤ ဗ်ဴဟာေတြကိုပါ တြက္ခ်က္ထားရ တာ။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္ကထြက္ေတာ့ မယ္ဆိုရင္ အိမ္ေရွ႕ဖိနပ္ခြၽတ္နားမွာ အေတာ္ၾကာၾကာထိုင္ရင္း အႀကံ ယူေနရတတ္တယ္။ ဘယ္လို ခြန္ အားသတိၱေတြနဲ႔ ဒီလမ္းကိုျဖတ္ရင္ ေကာင္းမလဲဆိုၿပီး ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ စီစဥ္အကြက္ခ်ရတဲ့သေဘာပါ။ ေနာက္ဆံုး မထူးပါဘူးဆိုၿပီး အိမ္ေပၚကဆင္းလိုက္တာနဲ႔ တစ္ ၿပိဳင္ နက္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေတြ ရႊဲရႊဲစိုေနတဲ့ မ်က္လံုးေပါင္း မ်ားစြာက မလြတ္တမ္း ၾကည့္ေန ၾကေတာ့မယ္ဆိုတာကို အတပ္သိ ထားၿပီးသား။ အဲဒီအခါက်ရင္ ကြၽန္ ေတာ္က အားနာစိတ္နဲ႔ တစ္ဆိုင္ ဆိုင္ကို မျဖစ္မေနဝင္ရေတာ့မယ္ ေလ။ တကယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္က ဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ဝင္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ေစ်းတန္းေလးလိုျဖစ္ေနတဲ့ တျခား ဆုိင္က ေစ်းသည္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာ ေတြဟာ ကြၽန္ေတာ့္ကိုလွမ္းၾကည့္ေန ရာကေန နံရံကို ေဘာလံုးပိတ္မွန္ လိုက္သလို ဒိုင္းခနဲ လည္ထြက္ သြားၾကလိမ့္မယ္။

ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က သူတို႔ကို အားနာရေရာ။ မ်က္ႏွာပူရေရာ။ မ်က္ႏွာကလည္း ပူရဖန္မ်ားလို႔ လားေတာ့မသိဘူး။ ထူအန္းအန္း ႀကီးေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္။ အခုလည္းကြၽန္ေတာ့္မွာ တာတို အေျပးသမားတစ္ေယာက္လို အိမ္ ရဲ႕ဖိနပ္ခြၽတ္ကို ေနာက္ေျခတစ္ ေခ်ာင္းနဲ႔ကန္ၿပီး အျမန္ေျပးထြက္ဖို႕ စဥ္းစားေနမိတာ အေတာ္ၾကာ ၿပီ။   ေနာက္ဆံုး မထူးပါဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ လိုက္ၿပီး အျမန္ေျပးမထြက္ေတာ့ဘဲ သိကၡာေတာ္ရ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ ပါးလို စကၡဳဣေႁႏၵေလးခ်ၿပီး ၿခံထဲ ကေန လွမ္းထြက္လိုက္ တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ေျခလွမ္းေတြဟာ လမ္းနယ္နိမိတ္ဆီကို ေရာက္႐ံုရွိ ေသးတယ္။ စကားသံတစ္ခုက နား ဆီကို ေလွ်ာခနဲတိုးဝင္လာခဲ့တယ္။
”ကိုေအာင္စိုးၿငိမ္း.. အလုပ္ သြားေတာ့မလား…”
ကဲ…ၾကည့္။ ကြၽန္ေတာ္ အရွိန္ယူေနတာ မလြန္ဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ခ်ထားတဲ့ စကၡဳဣေႁႏၵ ေလးကို အသာ႐ုပ္သိမ္းၿပီး အသံ လာရာဆီကို မရဲတရဲၾကည့္လိုက္ ေတာ့ ျမမူ ကိုေတြ႕ရတယ္။ ျမမူအေန နဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ကို စကားမရွိစကား ရွာၿပီး ႏႈတ္ဆက္တယ္ဆိုတာ ထင္ ရွားတယ္။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ၿပီးလြယ္စီးလြယ္ ”ေအး”လို႔ အလြယ္ ဆိုလိုက္ႏိုင္ေပမယ့္ ျမမူရဲ႕ အေမး ေနာက္မွာ ”လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ မသြားေတာ့ဘူးလား ..” လို႔ အဓိပၸာယ္ရတဲ့ မ်က္ဝန္းေတြကိုပါ ရိပ္ခနဲ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အႀကိတ္ အနယ္စဥ္းစားရၿပီ။ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ရရင္ ေကာင္းမလား။ ထမင္းေၾကာ္၊ အသုပ္၊ အစရွိတဲ့ ေတြေဝမႈေတြနဲ႔ စီးခ်င္းထိုး အၿပီးမွာ မထူးေတာ့ ပါဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ရင္း ျမမူရဲ႕ဆိုင္ထဲကို ဒိုင္ဗင္မထိုး႐ံုတ မည္ ကမူး႐ွဴးထိုး ေျပးဝင္လိုက္ရ တယ္။
”ကိုေအာင္စိုးၿငိမ္း…တစ္ ခြက္..။”
ျမမူရဲ႕ ေအာ္သံအဆံုးမွာ ျဖတ္ သြားျဖတ္လာေတြကို မစားရဝခ မန္း ေငးေနတဲ့ စားပြဲထိုးေကာင္ ေလးက ေဇာင္းထဲက လႊတ္လိုက္တဲ့ ျမင္းတစ္ေကာင္လို အေဖ်ာ္ခံုနား ကပ္သြားၿပီး ကြၽန္ေတာ္ေသာက္ေန က်ျဖစ္တဲ့ ေကာ္ဖီမစ္ပလိန္းတစ္ ခြက္ကို အေျပးအလႊားလာခ်ေပး တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေထာင့္က်က်စားပြဲ တစ္လံုးမွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အမွီ သဟဲျပဳရင္း ငိုက္မ်ဥ္းေနသလို ထင္ ရတဲ့ ဓာတ္ဘူးေလးငါးလံုးထဲက တစ္ လံုးကို တြဲေလာင္းဆြဲလာၿပီး ကြၽန္ ေတာ့္ဝိုင္းမွာ လာခ်ေပးတယ္။ေကာင္ေလး ရဲ႕ ေျခလွမ္းေ တြက ေရခဲျပင္ေပၚမွာ စကိတ္စီးေနသလို  သြက္သြက္လက္လက္ လႈပ္ရွားေန တာ မွန္ေပမယ့္ ဒါကို အားရေသးပံု မရတဲ့ျမမူက
”ဟဲ့..ပန္းကန္လံုးခ်ေပး လိုက္ဦးေလ၊ ေရေႏြးကို ဘာနဲ႔ ေသာက္ရမွာလဲ…” ဆိုၿပီးအလြယ္ တကူ ရတဲ့ ေလာကြတ္စကားတခ်ဳိ႕ကို ေဖာေဖာသီသီထည္လဲ သံုးစြဲရင္း လမ္း မဘက္ကို ျပန္လွည့္သြားတယ္။ဆိုင္ထဲကို တစ္ခ်က္ေဝ့ၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ဟိုဘက္တစ္ခံုေက်ာ္မွာ ညကကန္တဲ့ မန္ယူနဲ႔ လီဗာပူးလ္ပြဲ အေၾကာင္းကို ေဖာင္ေလာက္ေ အာင္ ေျပာေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဝိုင္း ကိုေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ျမမူကေတာ့ လမ္းေပၚမွာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာေတြကို တစ္ ေယာက္မွ အလြတ္မေပးဘဲ ေျပာဆို ေနေလရဲ႕။ ”မသန္းေဌး..ေစ်း လား။ အေစာႀကီးရွိေသးတယ္။” ျမမူရဲ႕အသံေနာက္ကို ကြၽန္ေတာ္လိုက္ၾကည့္မိေတာ့ အမ်ဳိး သမီးတစ္ေယာက္ကို ျခင္းေတာင္း ဆြဲလ်က္သား ေတြ႕ လိုက္ ရတယ္။  ဒါေပမဲ့ အားနာမႈထုထည္ ပါးလႊာ လြန္းတဲ့ မသန္းေဌးဆိုတဲ့ အမ်ဳိး သမီးကေတာ့ ျမမူကို တစ္ခ်က္ငဲ့ ၾကည့္ရင္း ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးျပန္ေျပာ တယ္။
”ေအးေဟ့…ျမမူေရ၊ ဒီေန႔ ေတာ့ လက္ဖက္ရည္မေသာက္ေသး ဘူး၊ မုန္႔ဟင္းခါးစားလိုက္ဦးမယ္ …”
မသန္းေဌးက ေျပာရင္းဆိုရင္း နဲ႔ ျမမူဆိုင္ရဲ႕ မ်က္ေစာင္းထိုးမွာရွိ တဲ့ မရီရဲ႕မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ထဲကို တန္းတန္းမတ္မတ္ဝင္သြားတယ္။ ဟိုဆိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ မရီကလည္း ဝယ္ သူေရာက္လာလို႔ ၿပံဳးသြားလိုက္တာ မ်ား မ်က္စိေပါက္ေတာင္ပိတ္သြား မတတ္ပဲ။ ၿပီးေတာ့ မရီရဲ႕ ကြၽမ္း က်င္ၿပီးသားလက္အစံုက အေငြ႕ တေထာင္းေထာင္းထေနတဲ့ ဟင္း ရည္ကို ပန္းကန္ထဲမွာ ထည့္ၿပီးေနၿပီ။ဒီျမင္ကြင္းဟာ တျခားသူေတြ အတြက္ မသိသာေပမယ့္ ကြၽန္ ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အေတာ့္ ကို စိတ္မသက္သာစရာ ေကာင္းတဲ့ ကိစၥ ပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သက္မကို မၾကာခဏခ်ရင္း ရင္ေမာခဲ့ရတာ လည္းမ်ားၿပီ။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ မ်က္ လံုးေတြကို မရီဆိုင္ကေနတစ္ဆင့္ လမ္းထိပ္ အထိေမွ်ာ္ေငးေတာ့ ျမင္ ကြင္းတစ္ခုလံုးဟာ စိတ္မသက္သာ စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို ေစ်းဆိုင္ေတြနဲ႔ ျပည့္သိပ္ေနေတာ့ တာ။အဲဒီဆိုင္ေတြအားလံုးကို စာ ရင္းခ်ၾကည့္ရင္ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္၊ အသုပ္ဆုိင္၊ ထမင္းေၾကာ္ဆိုင္၊ ဘိန္းမုန္႔ဆိုင္၊ ေဆးလိပ္ကြမ္းယာ ဆိုင္၊ ကုန္စံုဆိုင္၊ မုန္႔တီဆိုင္၊ ၾကာဆံခ်က္၊ တုတ္ထိုးစတ့ဲဆိုင္ ေတြအျပင္ ဘိလိယက္ခံုနဲ႔ ေဘာ လံုးပြဲ႐ံု က ရွိေသး။ ခက္တာက အဲ သေလာက္ဆိုင္ေတြမ်ားေနေတာ့ ဝယ္သူေတြပါးလ်လြန္းလာတဲ့ သေဘာေပါ့။ ေဘာဂေဗဒစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ဒါဟာ ေရာင္းလိုအားမ်ား လြန္းလို႔ ဝယ္လိုအား က်ဆင္းသြား တဲ့သေဘာ။ ျမမူရဲ႕ဆိုင္ေလးမွာ ကြၽန္ေတာ္ ထိုင္ေနလို႔ိသိပ္မၾကာခင္မွာ ဆိုင္ထဲ ကို ေနာက္ထပ္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ ေယာက္ထပ္ေရာက္ လာခဲ့တယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးက ကြၽန္ေတာ့္ တစ္ခံုေက်ာ္မွာ အရင္ရွိႏွင့္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ဝိုင္းမွာ ဝင္ေရာက္ ေရာေႏွာလိုက္တယ္။ ခဏခ်င္းမွာ ပဲ ေရာင္းသူျဖစ္တဲ့   ျမမူအပါအဝင္ အမ်ဳိးသမီးေတြဟာ သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ေျပာေနလိုက္ၾကတာ၊ လက္ပံပင္ဆက္ရက္က်ဆိုသလို ေပါ့။ ကြၽတ္ကြၽတ္ကို ညံေနေတာ့ တာပဲ။သူတို႔ရဲ႕စ ကားေတြထဲမွာ ဘယ္ သူ႕ေယာက္်ားက ေက်ာ္ဇင္မင္းရဲ႕ ဘိလိယက္ခုံမွာ ညတုန္းက ဘယ္ ေလာက္႐ႈံးသြားၿပီ ဆိုတဲ့စကားေတြ။ ဟင္းစားအေနနဲ႔ ဘာဝယ္ခ်က္ရင္  ေကာင္း မ လဲဆိုတဲ့ စကားသံေတြ။ ေနာက္ၿပီး ဝမ္းခ်ိန္းကဘာလဲ။ မေန႔ညေနက ထြက္သြားတဲ့ဂဏန္း ကဘာလဲ။ အစရွိသျဖင့္ ဆူညံေန ေတာ့တာ။ တစ္ခါတေလက်ရင္ လည္း အဲဒီလိုတစ္ေယာက္တစ္ ေပါက္ ဆူညံေနရာကေန မီးကို ေရနဲ႔ၿငႇိမ္းလိုက္သလို ခ်က္ခ်င္းၿငိမ္ က်သြားၾကျပန္ေရာ။ ကြၽန္ေတာ္မသိမသာ အကဲခတ္ ၾကည့္ေတာ့ အမ်ဳိး သမီးအုပ္စုဟာ စကားမေျပာၾကေတာ့တာမဟုတ္ ဘူး။ ေလသံကိုႏွိမ့္ၿပီး တြက္ထိုးေျပာ ေနၾကတာ။ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး တိုး တိုးတိတ္တိတ္ေပါ့။ ဘာအေၾကာင္းလဲ၊ ဘာေ ခါင္း စဥ္လဲေတာ့၊ ကြၽန္ ေတာ္လည္း မသိဘူး။ ေစ်းတန္း ကေလး ကေတာ့ ေသြ႕ေသြ႕ေျခာက္ ေျခာက္ပဲ။
—***—
ကြၽန္ေတာ့္တစ္ေယာက္တည္း အျမင္အရေတာ့ ဒီျပႆနာကို စတင္ဖန္တီးသူဟာ ျမမူပဲလို႔ က်မ္း က်ိန္ၿပီးေျပာရဲတယ္။ တကယ္ဆို ရင္ ျမမူက မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္နဲ႔ လက္ ဖက္ရည္ဆိုင္ဖြင့္ရာကစတာပဲ။ သူသူကိုယ္ကိုယ္ၾကားဖူးသမွ်ေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုတာ လမ္းထိပ္ ေတြ လမ္းမႀကီးေတြမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ လမ္းဆံုလမ္းခြေတြမွာ ဖြင့္ ၾကတာ မဟုတ္လား။ အခု ျမမူက အဲဒီအစဥ္အလာ ကို ခပ္တည္တည္ႀကီးဆန္႔က်င္ပစ္ လိုက္ၿပီး ဘယ္သူမွေတြးမထားတဲ့  ေတြးေထာင့္ကေန လမ္းသြယ္ထဲမွာ လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္ဖြင့္ပစ္လိုက္တာ ေလ။ အဲဒီအခါမွာ လမ္းထဲကို ျဖတ္ သြားျဖတ္လာ လုပ္တဲ့သူေတြအတြက္ ကေတာ့ အထူးအဆန္းႀကီးကို ျဖစ္လို႔။ အစပိုင္းမွာ ျမမူဆိုင္ကို ‘ဒါ ဘာဆိုင္လဲ’ ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ စူး စမ္းၾကတယ္။ အကဲခတ္ၾကတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုတာ သိသြား ၾကတဲ့အခါမွာ ”ဘယ္လိုစိတ္ကူးနဲ႔ …ဒီလိုေနရာမွာ လာဖြင့္ရတာပါ လိမ့္….။” လို႔ အမနာပေျပာ ၾကတဲ့ သူေတြလည္းရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမမူကေတာ့ ခပ္တည္တည္ပဲ။ သူ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြကို ဆက္လုပ္ ေနတာပဲ။ဆိုင္ကေလးရဲ႕ပံုစံက သိပ္ၿပီး ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ခမ္းခမ္းနား နားႀကီးေတာ့ မဟုတ္လွဘူး။ ျမမူတို႔ အိမ္ေရွ႕ကေျမကြက္လပ္ကို ေပါင္း ေတြျမက္ေတြရွင္းၿပီး ရွစ္ေပသာသာ ေလာက္ကေလး ကြန္ကရစ္ခင္းပစ္ လိုက္တာ။ ၿပီးမွ ကြန္ကရစ္ခံုရဲ႕ ေထာင့္ ေလးေထာင့္မွာတိုင္ထူၿပီး အမိုးက ေလးမိုး အကာကေလး ေလးဘက္ခ်ၿပီး မျဖစ္ညစ္က်ယ္ ေဆာက္ပစ္ လိုက္ တာပဲ။ ေဆာက္ၿပီး လို႔ သိပ္မၾကာခင္မွာ ဆိုင္ဖြင့္ေတာ့တာေပါ့။ ဆိုင္ဖြင့္စ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ မွာ လမ္းသြားလမ္းလာေတြက ျမမူရဲ႕ ဆိုင္ကို မသိမသာ အကဲခတ္သြား ၾက တယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အကဲစမ္းတဲ့သေဘာနဲ႔ လက္ဖက္ ရည္ဝင္ေသာက္သြားတဲ့သူေတြ ရွိ တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိတ္ကေလး ရလာေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္ စည္ စည္ကားကား ျဖစ္လာတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ”ဘယ္ ဆိုးလို႔လဲ …ေရာင္းရသားပဲ” လို႔ တစ္ႏုိင္တစ္ႏိုင္တတ္ပိုင္သေလာက္ မုဒိတာပြားၾကပါတယ္။ ျမမူကိုယ္ တိုင္ကလည္း ေသာက္ခ်င္ေသာက္ မေသာက္ခ်င္ ေန ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ ဟန္တစ္ခြဲ သားလုပ္ေနတတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ”ဘယ္သူေရ။ …ဘယ္ဝါေရ… ေန ေကာင္းရဲ႕လား။ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္သြားဦးေလ…”စတဲ့ ပဋိ သႏၶာရ စကားေတြကို မျပတ္ဆိုေန တတ္တာ။ ဒီၾကားထဲ ဘယ္အိမ္က လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ဆိုျပန္ရင္ လည္း အိမ္တိုင္ ရာေရာက္ကိုသြား ပို႔ေတာ့တာ။ တခ်ဳိ႕တေလက သြား ရင္း လာရင္း ပိုက္ဆံျပတ္သြားလို႔         ”ေနာက္တစ္ခါ…ထြက္လာမွ ယူေနာ္… ျမမူ”ဆိုရင္လည္း ျမမူ က ေခါင္းကေ လးတစ္ခ်က္ ဆတ္ လိုက္တာနဲ႔ၿပီးတယ္။ဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕က လမ္းထိပ္မွာ သြားေသာက္တာထက္စာရင္ ဒီမွာ က နီးနီးနားနားဆိုသလို အဆင္ေျပ တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ျဖတ္ သြားျဖတ္လာ ေတြကို ေငးခ်င္တဲ့သူေတြ၊ လွ်ဳိ႕ဝွက္ အပ္တဲ့ႏွလံုးသားေရးရာ ကိစၥေတြကို ေျပာခ်င္ဆိုခ်င္တဲ့ လူငယ္ေတြ အတြက္ေတာ့ သိပ္ၿပီး အဆင္မေျပ လွဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သနပ္ခါးေျခဆံုး ေခါင္းဆံုးလိမ္းၿပီး မ်က္ႏွာခ်ဳိတဲ့ အ ပ်ဳိမေလးေရာင္းတဲ့ ဆိုင္ဆိုေတာ့ လည္း တခ်ဳိ႕က စကားကေလးေျပာ ရင္း ထိကပါး ရိကပါးဆိုရင္းနဲ ႔လည္း   ေရာက္လာ တတ္ၾကတာပါပဲ။စာရင္းခ်ဳပ္ၾကည့္ရင္ ျမမူဆိုင္ ေရာင္းရတယ္လို႔ အသံထြက္လာ တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ဆိုင္မဖြင့္ခင္ေလာက္က ကြၽန္ေတာ့္ အိမ္ေရွ႕တည့္တည့္မွာရွိတဲ့ ျမမူရဲ႕ ဆိုင္ကို ေရာင္းရပါ့မလား လို႔လည္း ေတြးၿပီးပူမိေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ စားရင္းေသာက္ရင္းနဲ႔ အလ်ဥ္းသင့္ တဲ့အခါ ေျပာတတ္ ၾက ေသး တယ္။ ”ငါတို႔ကေတာ့ အစပိုင္းမွာ အခုလိုေရာင္းရလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ မထားဘူး ျမမူေရ႕…။ အခု ေတာ့…ဘယ္ဆုိးလို႔လဲ..။”
ဆိုတဲ့ စကားမ်ဳိးေတြကို ပိုပိုသာသာ ေျပာတတ္ၾကတာကို ကြၽန္ေတာ္ၾကား ခဲ့ဖူးတယ္။
အဲဒီအျပင္ ျမမူနဲ႔ ေျပာေနဆို ေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုလည္း မၾကာခဏ အကဲခတ္မိတယ္။ အထူးျခားဆံုးကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ မ်က္လံုးေတြဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္သတိ ထား မိတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို ေတာ့ ျမမူကိုမုဒိတာစကားေတြ ဘယ္ ေလာက္ေျပာေျပာ ဒီေနရာမွာ ဘာေရာင္းရရင္ေကာင္းမလဲဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္စီ ကိုယ္င မ်က္လံုးေတြထဲမွာ အတိုင္းသား ေပ်ာ္ဝင္လို႔။
—***—
တစ္ေန႔မွာ ကြၽန္ေတာ္က ထံုးစံအတိုင္း ျမမူရဲ႕ဆိုင္မွာထိုင္ေန တုန္း ကြၽန္ေတာ္တို႔အိမ္ရဲ႕ ေျခရင္း တစ္အိမ္ေက်ာ္က မြန္သံဝဲဝဲနဲ႔ မရီ ဆိုတဲ့မိန္းမႀကီးက အဆိုးဆံုးလို႔ ထင္မိ တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီမရီက မိုးလင္းၿပီဆိုတာနဲ႔ ျမမူ ရဲ႕ဆိုင္ကို ေရာက္လာၿပီး ႀကံဳသမွ် လာသမွ် ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ ေရာက္တတ္ရာရာစကားေတြကို  ဦးတည္ ရာမဲ့ ေျပာေနဆိုေနက်။ ေသခ်ာတာက မရီဟာ တစ္ ေနကုန္တစ္ေနခန္း ျမမူဆိုင္မွာ ခ်ည္းပဲလို႔ေတာင္ ဆုိႏိုင္ပါရဲ႕။ ထား ပါေတာ့။ တစ္ေန႔မွာမရီက ျမမူကို
”ဟဲ့…ျမမူ၊ နင့္ဆိုင္က လက္ဖက္ရည္ခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ ဘယ္ အဆင္ေျပပါ့မလဲ။ မုန္႔ဟင္းခါးပါ တြဲေရာင္းပါလား…” လို႔ အႀကံ ျပဳတယ္။ ျမမူက ေတြခနဲ တစ္ခ်က္ စဥ္းစားလိုက္ၿပီးမွ
”မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး…အန္တီ မရီရယ္..။ မုန္႔ဟင္းခါးခ်က္ရတာ က လက္ဝင္တယ္ေလ..။ ငါးျပဳတ္ ဦး၊ ပဲတိုက္ဦးဆိုေတာ့ အလုပ္႐ႈပ္တာ ေပါ့။ အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး…”
ျမမူရဲ႕ ညည္းညဴသံပါတဲ့ အေျဖစကားဟာ တျခားသူေတြ အတြက္ မထူးျခားလွေပမယ့္ မရီ အတြက္ကေတာ့ သိန္းဆုႀကီးထ ေပါက္သလို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္သြား ၿပီး ထိုင္ရမလို ထရမလိုကို ျဖစ္သြားေတာ့တာ။ ၿပီးေတာ့မွ ဣေႁႏၵေလးနည္းနည္းဆယ္လိုက္ ရင္း
”ဒါဆို ဒီလိုလုပ္ပါလားျမမူ၊ နင္မေရာင္းႏိုင္ရင္ ငါေရာင္းမယ္ ေလဟာ…။ မေကာင္းဘူး လား…”လို႔ အမိအရျပန္ေျပာ ရင္း ျမမူဘာျပန္ေျပာမယ္ ဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္တ ႀကီး နဲ႔ ေစာင့္ေနတယ္။သူတို႔အေျခအေနက ကြၽန္ ေတာ့္မ်က္လံုးထဲမွာ သိသိသာသာ ကို ထူးျခားေနတာ။ အထူးသျဖင့္ မရီရဲ႕မ်က္လံုးေတြဆိုပါ ေတာ့။ ေသခ်ာတာက နဂို ထက္ ပိုၿပီး ေတာ့ကို ထူးထူးျခားျခား ေတာက္ပ ေနေတာ့တာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ အစက ေန အဆံုးထိေအာင္ ၿငိမ္ၿပီးနား ေထာင္ေနတဲ့ မခင္မာဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက ဝမ္းသာအား ရ ဝင္ၿပီးအား ေပးတယ္။
”ဘာမွစဥ္းစားမေနနဲ႔ အန္တီ မရီ…ေရာင္းသာေရာင္း၊ ကြၽန္မ တို႔အားေပးမယ္။”
အဲဒီစကားေၾကာင့္ ကြၽန္ ေတာ္လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ မခင္မာ ရဲ႕မ်က္လံုးေတြဟာ သူေျပာခဲ့တဲ့ ႏႈတ္ထြက္စကားေတြနဲ႔ သိသိသာ သာေျဖာင့့္ေျဖာင့္ႀကီးကို ဆန္႔က်င္   ေနေတာ့တာ။ က်န္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး ေတြရဲ႕မ်က္လံုးေတြဟာလည္း  တိုက္ တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ တူေနသလိုလိုေတာ့ ထင္မိသား။
—***—
ေနာက္ႏွစ္ရက္ေလာက္ကစ ၿပီး ျမမူရဲ႕ဆိုင္ မ်က္ေစာင္းထိုး ေလာက္မွာ မရီရဲ႕ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ ေပၚလာေတာ့တာပဲ။ ေသခ်ာတာ က မရီရဲ႕ဆိုင္ဟာ စဖြင့္တဲ့ေန႔မွာ ေတာ္ေ တာ့္ ကိုေရာင္းရတာ။ စား သံုးသူေတြအတြက္ကေတာ့ အရင္ ထက္ ပိုအဆင္ေျပသြားေတာ့တာ ေပါ့။ တခ်ဳိ႕က ျမမူရဲ႕ဆုိင္မွာထိုင္ ရင္း မုန္႔ဟင္းခါးလွမ္းမွာစားၾကသူ ေတြ ရွိသလို တခ်ဳိ႕က မုန္႔ဟင္းခါး ဆိုင္ကေန အီၾကာေကြးတစ္ေခ်ာင္း ေလာက္လွမ္းမွာၿပီး မုန္႔ဟင္းခါးထဲ ထည့္စားတာမ်ဳိးေတြရွိတယ္။ဒီေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္နဲ႔ မုန္႔ဟင္းခါး ဆိုင္ဟာ ကိုင္းကြၽန္းမီွ ကြၽန္းကိုင္းမီွ ဆိုသလို တစ္ဦးကိုတစ္ ဦး အမွီသဟဲျပဳရင္း ဆတက္ထမ္း ပိုးတိုးလို႔ ေရွးကထက္ ပိုခ်စ္ေနေတာ့ တာ။ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ေၾကာင့္ ျမမူ ဆိုင္ အေရာင္းပါးသြားမွာ စိုးရိမ္ စရာမလိုသလို ျမမူေၾကာင့္လည္း မရီနဲ႔မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ အေႏွာင့္အ ယွက္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး မဟုတ္လား။ ေနာက္ပိုင္းရက္ေတြမွာ ကြၽန္ ေတာ္ တို႔ လမ္းကေလးဟာ မနက္ လင္းၿပီဆိုတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ တိတ္ တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ သြားလာေနၾကတဲ့ ပံုစံေတြမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သိသိသာ သာစည္ကားလာၿပီး ဇြန္းသံပန္း ကန္သံေတြအျပင္၊ လက္ဖက္ရည္ မွာသံ၊ စကားေျပာသံေတြေၾကာင့္ မနက္တိုင္း မနက္တိုင္းဟာ မဂၤလာ ရွိေနတယ္လို႔ေတာင္ ထင္ရတယ္။ ပိုၿပီးဝမ္းသာစရာေကာင္းတာ က ကိုယ့္လမ္းသူလမ္းသားေတြအျပင္ တျခားလမ္းကလူေတြပါ တစ္ခါတ ေလ လာဝယ္ၾကတာဆိုေတာ့ အေရာင္းအဝယ္အေနနဲ႔ အဆင္ ေျပတာေပါ့။ ေစ်းသည္ေတြအ တြက္ အဆင္ ေျပတာမွန္ေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ကေတာ့ သိပ္ၿပီး မုဒိတာပြားႏိုင္ၾကပံုမေပၚ ဘူး။ ”ငါတို႔မလုပ္မိတာ… မွားေလျခင္း…”ဆိုတဲ့ ေနာင္တ မ်ဳိးေတြနဲ႔ မေထြးႏိုင္မအန္ႏိုင္ကို ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ”ဘာလုပ္ေရာင္းရင္ ေကာင္းမလဲ” ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ေရာစြက္ ေနတဲ့ မ်က္လံုးမ်ဳိးေတြကို သိသိ သာသာေရာ မသိမသာပါ အေရာ ေရာ ေႏွာေႏွာတပ္ဆင္လို႔။ကြၽန္ေတာ္တို႔လူ႔ပတ္ဝန္း က်င္ရဲ႕ ထံုးစံအရ ေရွ႕တစ္ေယာက္ က အဆင္ေျပမွန္းသိရင္ ေနာက္က ေန တစ္အုပ္ႀကီးလိုက္လုပ္တတ္ၾက တဲ့ အစဥ္အလာကို ဒီလမ္းကေလး က ဆန္႔က်င္ေနလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္လိုက္နဲ႔။ ေနာက္ထပ္ တစ္ပတ္ ေလာက္အၾကာမွာ နီနီဝင္းတို႔ရဲ႕ အိမ္ေရွ႕မွာ ထမင္းေၾကာ္ဆိုင္တစ္ ဆိုင္ဟာ မိုးေပၚကက်လာသလို ႐ုတ္တရက္ ေပၚေပါက္လာျပန္ တယ္။ နီနီဝင္းကလည္း ဘယ္သူ႔ကို မွ ႀကိဳတင္အသိေပးထားတာမ်ဳိးမရွိ ဘူး။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ထဖြင့္လိုက္ တာဆုိေတာ့ လမ္းသြားလမ္းလာ ေတြနဲ႔ စားသံုးသူေတြအတြက္ေတာ့ အထူးအဆန္းကိုျဖစ္လို႔။ ဒါေၾကာင့္ နီနီဝင္းဆိုင္ကို ”ဘာေရာင္းတာ လဲ…၊ ဘာဆိုင္လဲ…” လို႔ စူး စမ္းေမးျမန္းၾကရတဲ့အထိ။
အားလံုးထဲမွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အ ေခါင္းပါးဆံုးကေတာ့ မရီပဲ။ ကုန္ ကုန္ ေျပာရရင္ အၿပံဳးအရယ္ေတာင္ မရွိႏိုင္ေတာ့ေလာက္ ေအာင္ျဖစ္ေန တာ။ မရီမၿပံဳးႏိုင္ တာကိုလည္း အျပစ္ေတာ့မဆိုသာ ဘူးေပါ့။ ေလး ငါးရက္အတြင္းမွာ သူ႔ရဲ႕မုန္႔ဟင္းခါး ဆိုင္ ေတာ္ေတာ္ေလးအေရာင္းပါး သြားတာကိုး။ ခါတိုင္း မနက္ဆယ္ နာရီေလာက္ကုန္တဲ့ မုန္႔ဟင္း ခါးကို တစ္ေနကုန္ေရာင္း ေနရတာသာ ၾကည့္ေတာ့။ ျဖစ္ပံုက မရီရဲ႕ဆိုင္မွာ မုန္႔ဟင္း ခါးစားေနၾကတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြ ထဲက တခ်ဳိ႕တစ္ဝက္ေလာက္ဟာ နီနီဝင္းရဲ႕ ထမ င္းေၾကာ္ဆိုင္ကို ေရာက္သြားၾကတယ္ေလ။ ဒီေတာ့ မရီအေနနဲ႔က သူ႔ရဲ႕ ေဖာက္သည္  ေတြကို တစ္ဝက္ခြဲေပးလိုက္ရသလို ျဖစ္မသြားဘူးလား။ မရီရဲ႕ဆိုင္က အဲဒီလို အေ ရာင္း ‘အ’ သြားတယ္ဆို ေပမယ့္ နီနီဝင္းရဲ႕ဆုိင္က ႀကိတ္ ႀကိတ္ တိုးေရာင္းေနရသလား ဆို ေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ သူ လည္း ငုတ္တုတ္ပဲ။သေဘာကေတာ့ ထမင္း   ေၾကာ္စားၿပီးသားလူတစ္ေယာက္က မုန္႔ဟင္းခါးထပ္စားမွာ မဟုတ္ေတာ့ သလို၊ မုန္႔ဟင္းခါးစားၿပီးသားလူက လည္း ထမင္းေၾကာ္ထပ္စားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ဒီရပ္ကြက္ ကေလးကလည္း ေငြေၾကးနဲ႔ ပတ္ သက္လာရင္ ကိုယ္ခံအားနည္းတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ဆုိေတာ့ ပိုဆိုးတာ ေပါ့။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ သတိထားမိလာတာက ဖိုခေနာက္ ဆိုင္လိုျဖစ္ေနတဲ့ သံုးဆိုင္စလံုးမွာ ေစ်းသည္ေတြဟာ ကိုယ္စီကိုယ္င ဆုေတာင္းကေလးေတြေတာင္ ရွိေန ပံုေပၚေနၿပီ။ ကြၽန္ေတာ့္အထင္ ေတာ့ အဲဒီဆုေတာင္း က သူတို႔ေတြ ကလြဲၿပီး ေနာက္ထပ္ဆိုင္ေတြ ေပၚမလာပါေစနဲ႔ဆိုတဲ့ ဆုေတာင္း ပဲျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္ လို႔လဲဆိုေတာ့ လမ္းထဲကတစ္ ေယာက္ေယာက္က စားပြဲကေလး မ်ား ျပဳျပင္ေနတာျမင္ရင္ ဘာ ေရာင္းမွာလဲဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ အကဲ ခတ္ေနတတ္ၾကၿပီ။ မေတာ္တဆ တစ္အိမ္အိမ္က ၿခံစည္း႐ိုးကေလး မ်ား ထြက္ျပင္ေနရင္ ဘာလုပ္မွာ ပါလိမ့္ ဆုိၿပီးစိုးရိမ္တတ္လာၾကၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေတြရဲ႕ဆု ေတာင္း မျပည့္ရွာၾကပါဘူး။ ေနာက္ ထပ္ဆယ္ရက္ေလာက္အၾကာမွာ သန္းသန္းႏြဲ႕ဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီး တစ္ ေယာက္က ေခါက္ဆြဲသုပ္၊ ၾကာဇံ သုပ္ဆိုၿပီး ထြက္လာျပန္ေရာ။ သန္းသန္းႏြဲ႕တို႔ စီးပြားေရး ေသာင္း က်န္းပံုကလည္း သူတင္ေစ်းေရာင္း ထြက္တာမဟုတ္ဘူး။ အလုပ္မရွိလို႔ ေက်ာ္ဇင္မင္းရဲ႕ ဘိလိယက္ခံုမွာ လတ္လ်ားလတ္လ်ားျဖစ္ေနတဲ့ သူ႔ ေယာက်္ား ေဇယ်ာဝင္းကိုပါ သူ႔ အနား ကြမ္းယာေဆးလိပ္ကို ဗန္း ကေလးနဲ႔ ဖြင့္ေပး ထားလိုက္ေသး တယ္။ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လမ္း ကေလးကို ထိပ္ကေနမ်ားစီးၾကည့္ လိုက္ရင္ ေစ်းတန္းကေလးကိုျဖစ္ လို႔။ လမ္းထဲက တစ္ေယာက္ ေယာက္မ်ားျဖတ္ မသြားမိေစနဲ႔ လွမ္း ေနတဲ့ေျခလွမ္းေတြ ပ်က္သြား ေအာင္ကို စကားမရွိ စကားရွာၿပီး  ႏႈတ္ဆက္ၾကတာမ်ဳိး။ ‘ဒီေန႔ လာ မစားပါလား…’လို႔ သတိေပးတာ မ်ဳိး။ ‘စားသြားဦးေ လ…’ဆိုၿပီး ေစတနာနဲ႔ပဲ ေကြၽးသလိုလို အလကားေကြၽးေတာ့မလိုလို ျမႇဴဆြယ္ၾက တာမ်ဳိးေတြဟာသိသိသာသာကို လႈိင္ေနၿပီ။ ပိုဆိုးတာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ လမ္းထဲက   ေစ်းသည္ေတြဟာ အခ်င္းခ်င္းအရင္တုန္းကလို ရင္း ရင္းႏွီးႏွီး ေခၚေခၚေျပာေျပာ ေတာင္ မရွိၾကေတာ့ဘဲ ‘အႀကံတူ ရန္သူျဖစ္’ဆုိသလိုျဖစ္လာေတာ့ တာေပါ့။တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၾကည့္တာေတာင္ ရဲရဲတင္းတင္း တည့္တည့္မတ္မတ္ ၾကည့္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ သံသယစြန္းတဲ့ မ်က္လံုး ေတြနဲ႔ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ၾကည့္ေနတတ္ ၾကတာ။ အဲဒီအျပင္ ေစ်းသည္ေတြ ဟာ အမ်ဳိးသမီးေတြပီပီ ကိုယ့္ဆိုင္ ကိုေရာက္လာတတ္တဲ့ ေဖာက္သည္ ေတြနဲ႔ ေရာက္တတ္ရာရာစကား ေတြကို ေျပာၾကဆိုၾကရင္း တစ္ဦး အေၾကာင္းကို တစ္ဦးကေဖာက္ သည္ခ်။ ၾကားတစ္ခ်က္ မၾကားတစ္ ခ်က္ ေစာင္းပါးရိပ္ျခည္ ေျပာၾက ေတာ့ အေျခအေနကေတာ္ ေတာ့္ကုိ တင္းမာလာၿပီ။ဒီလမ္းထဲ မွာ အခုလို မီးခိုးအူ ၿပီး တေငြ႕ေငြ႕လႈိက္ေလာင္ေနတဲ့ အေျခအေနကို ေလပင့္ေပးလုိက္တဲ့ ျပႆနာတစ္ခုကလည္း လိပ္စာနဲ႔ တကြ တိတိက်က် ကို ေရာက္လာခဲ့ ေသးတာ။   ျဖစ္ပံုက တစ္ေန႔မနက္္ ေစာေစာမွာ ေနေတာင္ထြက္မယ္မွ မႀကံေသးဘူး။ မရီနဲ႔ နီနီဝင္းတို႔ ဟာ  တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေအာ္ ၾကဟစ္ၾက ေျပာၾကဆိုၾကနဲ႔ ရန္ ျဖ စ္ေ နလိုက္ၾကတာမ်ား တစ္လမ္း လံုးက ထြက္ၿပီးၾကည့္ၾကရတဲ့အထိ။ ျပႆနာရဲ႕ရင္းျမစ္က နီနီဝင္းရဲ႕ ဆိုင္ခံုကေလးသြင္သြင္က်ဳိးေနရာက စတာပဲ။ထံုးစံအတိုင္း နီနီဝင္းက သူ႔ ထမင္းေၾကာ္ဆိုင္ကေလး ဖြင့္မလို႔ လည္း လုပ္ေရာဆိုင္ခံုကေလးက ဘယ္သူ႔လက္ခ်က္မွန္းမသိဘဲ အပိုင္းပိုင္းက်ဳိးၿပီး ေျမႀကီးေပၚမွာ ပံုေနခဲ့တာေလ။ ဒီေတာ့ နီနီဝင္း က ေဒါသတႀကီးနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးရန္သူကို ရွာေတာ့ သူဆိုင္စဖြင့္ကတည္းက ေက်နပ္ပံုမရတဲ့ မရီရဲ႕လက္ ခ်က္ဆို ၿပီး မရီကို ျပႆနာရွာပါေလရာ။ မရီကလည္း ဘုရားတစ္ ဆူတည္း မ ကဘဲ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားအား လံုး စူးပါေစေတာ့ဆုိၿပီး ေၾကာက္ခ မန္းလိလိ က်ိန္ဆိုၿပီး ေျပာတာေတာင္ နီနီဝင္းက က်နပ္ပံုမရဘူး။ ေနာက္ဆံုးမွာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ ဖက္ ပိုမိုတင္းမာလာ ခဲ့ၿပီး သတ္ၾကပုတ္ၾကေတာ့မယ့္ အေျခအေနထိ ေရာက္လာလို႔ လမ္းလူႀကီးက လာၿပီး ေျဖရွင္းေပး ရတဲ့အထိ။ခက္တာက တရားခံအစစ္က ဘယ္သူ ဘယ္ဝါမွန္း တိတိက်က် မေျပာႏိုင္ေတာ့ လူႀကီးေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လိုမွ အေရးယူေပးလို႔မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ နီနီဝင္းက မရီပါလို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ လက္ၫႈိးထိုးထိုး သက္ေသသကၠာယ ခိုင္ခိုင္မာမာ မျပႏိုင္ဘူးကိုး။ ဒါေၾကာင့္ သူလိုလို ကိုယ္လိုလိုနဲ႔ ၿပီးသြားရတာပဲ။ ေနာက္ညေတြကစၿပီး  ေစ်း သည္ေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္   ေယာက္ယံုၾကည္မႈေတြပါ ကင္းမဲ့ လာၾကၿပီး ဆိုင္ခံုေတြအေပၚမွာ ေစာင့္အိပ္တဲ့သူကအိပ္။ မအိပ္တဲ့ သူေတြကလည္း သူတို႔ရဲ႕ ခေနာ္နီခ ေနာ္နဲ႔ ဆိုင္ခံုကေလးေတြကို ၿခံထဲ ထည့္သိပ္ တဲ့သူကသိပ္။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ေသး ရင္ ညႀကီးမင္းႀကီး ‘အဟမ္း.. အဟမ္း…’လုပ္ၿပီး ဓာတ္မီးနဲ႔ ဟိုထိုးသည္ထိုးလုပ္ရင္း လမ္းက ေလးရဲ႕ အသြင္သဏၭာန္ဟာ ည ဘက္မွာေတာင္ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ထူး ျခားလာျပန္တယ္။ တခ်ဳိ႕ညေတြမွာဆိုရင္ တစ္ ေယာက္ေယာက္က မေတာ္တ ဆ သူတို႔ရဲ႕ ဆိုင္ခံုကေလးေတြကို ထ ၾကည့္ရင္း အခ်င္းခ်င္း အမွတ္တမဲ့ ဆံုမိၾကရင္ မသကၤာသလိုလို၊ မလံု မလဲလိုလိုနဲ႔ ျဖစ္ၾကၿပီး မိုးလင္း ေပါက္ မအိပ္ၾကရတဲ့ အေျခအေနု အထိကို ျဖစ္လာၾကေတာ့တာ။အဲဒီၾကား ထဲမွာ အမွန္တကယ္ ဒုကၡေရာက္ရတာက ဘာကိုမွမ ေရာင္းဘဲ အားလံုးနီးနီးကို ဝယ္ ျခမ္းအားေပးေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတြပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေန႔ လယ္ေန႔ခင္းမွာ လမ္းထဲက ျဖတ္မ ေလွ်ာက္ရဲ႐ံုေတာင္ မကေတာ့ဘူး။ အခုဆိုရင္ ညေရးညတာ တစ္ပိုတစ္ ပါး ထသြားရမယ့္ ကိစၥေတြမွာေတာင္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု မထရဲေလာက္ေအာင္   ျဖစ္ေနၿပီ။ မေတာ္တဆ ကိုယ့္ကိုပါ သံသယတရားခံစာရင္းထဲ ဆြဲသြင္း ထားမွ ဒုကၡေလ။
—***—
အခုဆိုရင္ လမ္းကေလးထဲ  က ေစ်းသည္ေတြဟာ ဆက္ဆံေရး ေတြအျပဳအမူေတြ ဘယ္ေလာက္ ေျပာင္းေျပာင္း လံုးဝမေျပာင္းလဲၾက တဲ့သူေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ အဲဒီ လူေတြက ျမမူရဲ႕ဆိုင္ကေနထိုင္ၿပီး အာလာပသလႅာပ ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြပဲ ဆိုပါေတာ့။ သူတို႔ ကေတာ့ အစဥ္အလာမပ်က္ရွိေန တုန္းပဲ။ပိုၿပီးဆုိးတာ က လမ္းထဲမွာ ရွိ ရင္းစြဲဆိုင္ေတြအျပင္ တျခားဆိုင္ ေတြလည္း ဒီေရတိုးသလို တရိပ္ရိပ္ တိုးလာၾကတာ။ မၿပီးႏိုင္ မစီးႏိုင္ ေအာင္ပါပဲ။ ေနာက္တိုးဆိုင္ေတြ အထဲမွာ ဘိန္းမုန္႔ ဆိုင္ေတြ၊ ထမင္း ျဖဴဆိုင္ေတြ၊ ရခိုင္မုန္႔တီ၊ ေကာက္ ညႇင္းေပါင္း၊ မုန္႔လင္မယား၊ အသား ကင္၊ ၾကာဇံခ်က္၊ လက္ဖက္သုပ္ ဆိုင္ေတြအျပင္ လယ္ကြင္းထဲကအေျပးခူး ၿပီး ျဖစ္သလိုစည္းေရာင္း တဲ့ ကန္စြန္းရြက္သည္ပါ ေရာက္လာ ေတာ့တာပဲ။ ဒီေတာ့ ေစ်းတန္းက ေလးရဲ႕ အေျခအေနဟာ ေရာင္း သူတစ္ရာ ဝယ္သူတစ္ေယာက္ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးအထိကို ျဖစ္လာ ေတာ့တာ။ၾကာလာေတာ့ေစ်းသည္ေတြ ဟာ တငုတ္တုတ္တုတ္နဲ႔ ဟိုလူ႔ၾကည့္ ဒီလူ႔ၾကည့္ ျဖစ္ကုန္ေရာ။ ေနာက္ဆံုး မွာ သူ႔ဆိုင္ကပစၥည္း ကို ကုိယ္က ေရွ႕မ်က္ႏွာေနာက္ထားၿပီး သြားဝယ္ ရတယ္။ ကိုယ့္ဆိုင္က စားေသာက္ ကုန္ကိုလည္း သူက အားတံု႔အားနာ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ျပန္အားေပးရင္း က်ားကန္ေနရေ တာ့တာပဲ။ဒါေပမဲ့ ေစ်းသည္ေတြနဲ႔ ဆန္႔ က်င္စြာ သိသိသာသာအေျခအေန ေကာင္းေနပံုရတဲ့ မိန္းမတစ္ ေယာက္ကိုေတာ့ ညေနဘက္ေတြ မွာ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ေတြ႕ေနရ တယ္။ သူ႔လက္ထဲမွာ သားေရအိတ္က ေလးတစ္လံုးပါလာတတ္တယ္။ အဲဒီအိတ္ထဲမွာ စာရင္းစာအုပ္၊ ေဘာလ္ပင္ေတြအျပင္ ပိုက္ဆံခပ္ ႏြမ္းႏြမ္းေလးေတြလည္း အျပည့္ ပဲ။ သူလာရင္ အေဝးကေတာင္ျမင္ႏိုင္ ပါရဲ႕။ မွားစရာမရွိတဲ့ သူ႔လမ္း ေလွ်ာက္ပံုက ကြတတရယ္။ ဝတ္ ထားစားထားတာေတြက မသိရင္ ရတနာအမႈိက္ပံုႀကီးလို တစ္ကိုယ္ လံုး ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနေတာ့တာ။လက္ထဲကလက္ေကာက္ေတြဟာ လည္း တစ္ေန႔ကို တစ္ကြင္းေလာက္ မ်ားတုိးေနသလားလို႔ ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားမိတယ္။ လည္ပင္းမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ႀကိဳးေတြကလည္း တစ္ ဆုပ္ႀကီး။ တစ္ခုတည္းသာ အသံုးခ် လို႔ရတဲ့ နားရြက္ဖ်ားမွာေတာ့ တစ္ေန႔ကို အေရာင္တစ္မ်ဳိးျခယ္လို႔ ေပါ့။ ေသခ်ာတာက ဒီလမ္း ကေလး ထဲမွာရွိတဲ့ ေစ်းဆိုင္ေတြထဲမွာ ျပဳတ္သြားတဲ့ဆိုင္ ရပ္သြားတဲ့ဆုိင္ ရယ္လို႔ေတာ့ မရွိေသးဘူး။ အရင္ တုန္းက တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အတင္းေျပာ၊ ေမးေငါ့ မ်က္ေစာင္း ထိုးေနၾကတဲ့သူေတြဆိုေတာ့ ေနာက္ ကြယ္မွာ အရွက္ကြဲ မခံႏိုင္ ၾကတာ လည္းပါမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္ တယ္။ တခ်ဳိ႕မ်က္ႏွာနာရတဲ့ ေဖာက္ သည္ေတြဆိုရင္ လမ္းထဲကေတာင္ ျဖတ္မေလွ်ာက္ရဲၾကေတာ့ဘူး။ ယုတ္ စြအဆံုး ေစ်းသြားေစ်းျပန္ကိုေတာင္ လမ္းရဲ႕ အေနာက္ဘက္ကပတ္ၿပီး ဒီ့ျပင္လမ္းကေန ထြက္ၾကဝင္ၾကရတဲ့ အထိ။ ေစ်းဝယ္ေတြက ဘယ္ေလာက္ ပဲ ကသိကေအာက္ျဖစ္ေနပါေစ ျမမူဆိုင္မွာ အားေပးေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကေတာ့ ဝတၱရား မပ်က္ ေရာက္လာေနၾကတုန္းပဲ။ သူတို႔ရဲ႕ အားသန္ရာကိစၥေတြျဖစ္ တဲ့ တစ္လံုးႏွစ္လံုးသံုးလံုးအေၾကာင္း ကို အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ေျပာ ဆိုေနၾကတုန္းပဲ။ ပိုၿပီးစည္ကားလာ ေစတာက တစ္ခါတေလ မွာ အဲဒီ ဝိုင္းကို ထမင္းေၾကာ္ေရာင္းတဲ့ နီနီ ဝင္းတို႔၊ အသုပ္သည္ သန္းသန္း ႏြဲ႕တို႔ ဘိန္းမုန္႔ေရာင္းတဲ့ ဦးစုိးႀကီး တို႔လည္း ေရာက္လာတတ္တယ္။ ခက္တာက ျမမူရဲ႕ဆိုင္ကို လူေတြ ကသာ လာၾကတာ။ လက္ဖက္ရည္ ဆိုလို႔ လူစံုမွ ေရာင္းရလွသံုးခြက္ပဲ။ ေရေႏြးၾကမ္းသာ သံုးအိုးေလာက္ ကုန္ခ်င္ကုန္သြားတတ္တာ။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့။
တစ္ေန႔မနက္ေစာေစာမွာ ခုန လူေတြထဲက တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ ေယာက္စ ေရာက္ေရာက္လာ ၿပီး သိသိသာသာလူစံုေနတဲ့အခ်ိန္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ဟာ လမ္းထိပ္ကေန တေရြ႕ေရြ႕ဝင္လာတယ္။
မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ လမ္း ထိပ္ကဝင္လာတာဟာ ဘာမွအထူး အဆန္းမဟုတ္ေပမယ့္ အားလံုးက ေတာ့ စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္ေနၾက တာပဲ။ ေသခ်ာတာက အဲဒီေ ကာင္မ ေလးရဲ႕ပံုစံဟာ ေခတ္မီလွပေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ထားတယ္ ဆုိတာကိုလည္း အေဝးကေန ေတာင္ သိသာလွတဲ့ အေျခအေန မ်ဳိး။ မိန္းကေလးက   ေဒါက္ျမင့္ ဖိနပ္ခပ္ခြၽန္ခြၽန္ကိုစီးၿပီး ေၾကာင္မ ေလးတစ္ေကာင္လို ကႏြဲဲ႕ကလ် ေလွ်ာက္လာတယ္။ စကတ္ကေတာ့ ဒူးရဲ႕အထက္ တစ္ထြာပတ္ ဝန္းက်င္ ေလာက္မွာရွိမယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရ ရင္ ဒီဘက္ေခတ္ကိုရီး ယားစတိုင္ ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီစကတ္တုိတိုရဲ႕ ေအာက္မွာ ဆင္စြယ္ႏွစ္ ေခ်ာင္းလို ထိုးထြက္ေနတဲ့ ေဖြးေဖြး လက္လက္ ေပါင္တံႏွစ္ သြယ္ကိုလည္း ေတြ႕ေန ရတာက ျမင္သူ တုိင္းအတြက္ ရင္ခုန္ခ်င္စရာ။ခါးအထက္ပိုင္းမွာေတာ့ အက်ႌနဲ႔စကတ္ၾကားမွာ လက္ငါးလံုး စာေလာက္ ဟေနတဲ့ ဗိုက္သားေတြ ကလည္း  ျမင္ရသူေတြအဖို႔ ကလူ ၏သို႔ျမႇဴ၏သို႔ေပါ့။ အကႌ်ကေတာ့ အလြယ္တကူ ေအာက္ကို ျပဳတ္က် မသြားေအာင္ ႀကိဳးေသးေသးမည္း မည္းကေလးနဲ႔ ပခံုးႏွစ္ဖက္မွာ ခ်ိတ္ ထားရတယ္။ ၿပီးေတာ့ နားႏွစ္ဖက္ မွာ တြဲလဲခိုေနတဲ့ နားကြင္းႀကီးေတြ ကလည္း သူ႔ပခံုးကို ထိလုမတတ္။ မ်က္ႏွာကေတာ့ နဂိုလွၿပီးသား႐ုပ္ ကို လိုအပ္တဲ့ ကာလာစံု နဲ႔ မြမ္းမံ ျဖည့္စြက္ထားတာဆိုေတာ့ မိုးေပၚ က ႐ုတ္တရက္က်လာတဲ့ နတ္မိ မယ္တစ္ပါးလိုျဖစ္ေနတယ္။ဒါကိုအားေပးေနၾကတဲ့ မိန္းမ ေတြကလည္း မိန္းမခ်င္း ေတာင္ အသက္မွ႐ွဴရဲ႕လားလို႔ သံသယျဖစ္ စရာ။ ပါးစပ္ေတြက အေဟာင္းသား နဲ႔။ ေကာင္မေလးကလည္း သူ႔ကိုလူ ေတြ ဒီေလာက္ ဝိုင္းၾကည့္ေနတာ ေတာင္ လံုးဝဟန္ခ်က္ပ်က္ မသြား ဘူး။ တစ္လွမ္းခ်င္းတစ္လွမ္း ခ်င္း ပဲ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကိုေက်ာ္ၿပီး ခပ္လွမ္းလွမ္းကို ေရာက္သြားေတာ့ မွ မိန္းမေတြအထဲက တစ္ေယာက္ ေယာက္ ခပ္အုပ္အု ပ္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားသံတစ္ခုက ကြၽန္ေတာ့္နားထဲ ကို လွစ္ခနဲ ေရာက္လာတယ္။
”အဲဒါ…ဦးျမမင္းရဲ႕သမီး မဟုတ္လား…”
”ဟုတ္တယ္ေလ…သႏၲာစိုး ေပါ့။”
”ဟုိတစ္ေလာက  လင္ေနာက္ လိုက္ေျပးသြားတာ သူမဟုတ္ လား….”
”ေအးေလဟယ္…နင္ မသိေသးဘူးလား …။ သိပ္မၾကာ ေသးဘူးလား…၊ ေကာင္ေလး ဘက္က သေဘာမတူလို႔ ခြဲလိုက္ တာ….”
”ဒါဆိုရင္ အခု အဲဒီေကာင္ေလး နဲ႔ ….ေပါင္းေနတုန္းပဲ လား…”
”ဘယ္ကလာ ေပါင္းရမွာ လဲ…။ ေကတီဗီမွာ သီခ်င္းဆို ေနသလိုလို…၊ အလွျပင္ဆိုင္မွာ လုပ္ေနသလိုလိုၾကားရတာပဲ။ ညေနေျခာက္နာရီေလာက္ဆိုရင္ ဖုန္းေလးတစ္ လံုး လက္ကကိုင္ၿပီး ထြက္သြားတတ္တာ နင္တို႔ မေတြ႕ ဘူးလား…။ အခု …ဒါ … ျပန္လာတာေလ…”
”ဟင္…ဟုတ္လား။ ႏွေျမာ စရာေလးေနာ္…႐ုပ္ရည္ေလးက ခ်စ္စရာေလး…”
အားလံုးကေတာ့ ေကာင္မ ေလး ေက်ာကြယ္တဲ့အထိ လုိက္ ၾကည့္ေနၾကတုန္းပဲ။ ႏႈတ္ကလည္း ေျပာေနဆိုေနၾကတုန္းပဲ။ အဲဒီ မိန္းမေတြဝိုင္းကို ကြၽန္ေတာ္လွမ္း ၾကည့္ လုိက္ေတာ့  ထူးထူးျခားျခား အေျခအေနတစ္ခုကို သတိထား လိုက္မိတယ္။ အဲဒါက တျခားမဟုတ္ ဘူး။ ေတာက္ပလြန္းတဲ့ သူတို႔ေတြ ရဲ႕ မ်က္လံုးေတြပဲေလ။ အဲဒီမ်က္ လံုးေတြဟာ ကြၽန္ေတာ့္အထင္ ေတာ့ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ေတာင္ လႈပ္ခတ္ ေနသလိုပဲ။
ေသခ်ာတာက ဒီမ်က္လံုးမ်ဳိး ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြ႕ဖူးတယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ဒီဆိုင္ကေလးမွာထိုင္ရင္း ေန႔တိုင္း နီးပါးကို ေတြ႕ဖူးေနတာ။
ဟုတ္တယ္…။
ဒီလိုမ်က္လံုးေတြေၾကာင့္ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔လမ္းထဲမွာ ေစ်းဆိုင္ တစ္ဆိုင္ကေန တစ္တန္းႀကီးျဖစ္ သြားခဲ့တာ။ အခုလည္း ၾကည့္ေနၾက ျပန္ၿပီ။ဒီေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္ စဥ္း စား  မိတာက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကမိန္း မေတြဟာ ေကာင္မေလးရဲ႕ ကံမ ေကာင္းလွတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးအေျခ အေနကို စိတ္ဝင္စားၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီေကာင္ မေလးရဲ႕ လုပ္ငန္းကို စိတ္ဝင္စားလို႔ လိုက္ ၾကည့္ေနၾကတာလားဆိုတာ သူတို႔ မွပဲ သိေတာ့မယ္ထင္ပါရဲ႕။ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေစ်းတန္းကေလးလိုျဖစ္ေနတဲ့ လမ္း ကေလးကို ေငးၾကည့္ရင္း သက္ျပင္းေမာတစ္ခုကို ဟူးခနဲ မႈတ္ထုတ္လိုက္မိတယ္။
ေမာင္ႏွင္းပန္း 
(ရတီမဂၢဇင္း ၊ ေဖာ္ေဖာ္၀ါရီလ ၊ 2012)

No comments:

Post a Comment