အလင္းတန္းမွာ
ကၽြန္ေတာ္ေဆာင္းပါးမေရးျဖစ္တာ အေတာ္ၾကာၿပီ။
ၿပီးခဲ႔သည့္လက ဆရာဦး၀င္းၿငိမ္းႏွင့္
“ ေဒၚပတၱျမားခင္၏ ေမြးေန႔အလွဴပြဲ ”တြင္ေတြ႕ေသာအခါ ဆရာက ဇြန္လအတြက္ ေရႊအသစ္ငါးပုဒ္တိတိေရြးထားေၾကာင္းေျပာေတာ့
ကၽြန္ေတာ္ထိတ္လန္႔သြားသည္။ ဆရာမ မသီတာက ဆယ့္ႏွစ္ပုဒ္တင္ေပးလိုက္ၿပီး ဆရာက ခုႏွစ္ပုဒ္ႀကိဳက္ေနသည္တဲ႔။
သို႔ေသာ္ ေရႊအသစ္ခုႏွစ္ပုဒ္ေဖာ္ျပရန္လည္းမျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ပုဒ္ကို ျပန္ျပင္ရန္အႀကံေပး
လိုက္ၿပီး ငါးပုဒ္ကို ေဖာ္ျပခဲ႔ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိသေလာက္ ေရႊအျမဳေတ၏
ေရႊအသစ္က႑တြင္ ငါးပုဒ္တိတိေဖာ္ျပျခင္းမွာ ဒါပထမဦးဆံုးဟုပင္ ထင္မိပါသည္။ စာအုပ္ထြက္လာေတာ့
ေရႊအသစ္ငါးပုဒ္စလံုးကို သတိထားဖတ္ျဖစ္ပါသည္။ သူ႕တန္ဖိုးႏွင့္သူ အားလံုးေကာင္းေနၾက သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထိုအထဲတြင္မွ ဆရာမ “ ေမ-လားရႈိး”၏“
လမ္းခြဲမွ အလွဴ” ကို ပို၍သေဘာက်မိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တစ္ေယာက္ တည္း၏သေဘာအရ “ ေမ-လားရႈိး
”၏၀တၳဳမွာ ထူးျခားသည့္ဇာတ္မဟုတ္။ ဇာတ္လမ္းအခ်ိဳးအေကြ႕ အလွည့္အေျပာင္းကလည္း မပါ သေလာက္။
သို႔ေသာ္ စာေရးသူ၏ အေရးအဖြဲ႕သပ္ရပ္မႈ၊ ရိုးရွင္းသည့္ စကားေျပေရးဟန္ကို ခံစားမႈႏွင့္
ထပ္တူက်ေအာင္တည္ေဆာက္ ထားႏိုင္မႈ ၊ အသစ္တစ္ေယာက္ဟု မထင္မွတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လွပလတ္ဆတ္သည့္
ေ၀ါဟာရအခင္းအက်င္းမ်ားႏွင့္ စာဖတ္သူကို ဆြဲ ေဆာင္ထားႏိုင္ေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ဟုပင္ဆိုႏိုင္ပါေတာ့သည္။
ဇာတ္လမ္း၏ ေက်ာရိုးမွာ
“ မိမိ၏ခင္ပြန္းျဖစ္သူ“ ေမာင္ ”က၊ မိမိႏွင့္ သားျဖစ္သူကို လူ႕ေဘာင္တြင္ထားခဲ႔ကာ၊ သာသနာ႔
ေဘာင္သို႔ ရဲရင့္စြာ ၀င္ေရာက္သြားသည္ကို ဇနီးျဖစ္သူ၏ ခံစားခ်က္ျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ေရးဖြဲ႕ထားေသာ”
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္း အားျဖင့္ ဤ၀တၳဳကိုဖတ္ရင္း သိဒၶတၳမင္းသား ေတာထြက္ခန္းကို
သတိရမိလာေစေသာ ၀တၳဳလည္းျဖစ္ပါသည္။ သိဒၶတၳမင္းသားက ယေသာ္ဓရာႏွင့္ သားေတာ္ရာဟုလာကို ထားရစ္ၿပီး
ေတာထြက္ခဲ႔သည္မဟုတ္လား။
ဇာတ္အဖြင့္တြင္
“ ေမ-လားရိႈး”က “ မွန္ၾကည့္ရင္း မိန္းကေလးပီပီ၊ မိမိတြင္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္က တပ္မက္ေလာက္
သည့္ အလွတရား မ်ား ရွိေနေသးေၾကာင္းကို ဖြဲ႕ျပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူက“အလွတရားတို႔ႏွင့္
အတိၿပီးသည့္မိန္းကေလး တစ္ေယာက္အျဖစ္ ဇာတ္ေဆာင္ျဖစ္သည့္ ညိဳကို လက္ခံလိုက္ရသည္။” ဤသို႔လက္ခံၿပီးသည္ႏွင့္
“ေမ-လားရိႈး”က “ အလွတရားအတိ ၿပီးသည္ဟု မာန္မာနတို႔ျဖင့္
ေမာ္ၾကြားခဲ႔ရသမွ် အလွတို႔သည္ ယခုအခါ ထိုေယာက်္ားအတြက္ ဆံခ်ည္မွ်င္မွ် အသံုးမ၀င္ေတာ့ၿပီလား။”ဆို ေသာ၀ါက်ျဖင့္ စာဖတ္သူအား ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွစ္ခုကို ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ေပးလိုက္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္
မိမိ၏အလွႏွင့္ အလိုမက်မႈတို႔ကို အားၿပိဳင္ေစလိုက္သည္။
ထို႔ေနာက္တြင္ စာေရးသူက “ ခြင့္ျပဳေပးပါ ဆိုေသာစကားတစ္ခြန္းသည္ ဘ၀အဆက္ဆက္ေ၀းကြာေစမည္ဆိုတာသိသိႏွင့္
ေတာင္းဆိုရက္သူကို ဘယ္လိုႏွလံုးသားႏွင့္ ခြင့္ျပဳရမည္နည္း။”ဟူ၍ စာဖတ္သူအတြက္ ေနာက္ထပ္ပဋိပကၡတစ္ခုကို
ဆင့္ပြားတည္ ေဆာက္လိုက္ျပန္ပါသည္။ ထို၀ါက်သည္ စာဖတ္သူျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ရုတ္တရက္
လန္႔ဖ်ပ္သြားေစေသာအဖြဲ႔လည္း ျဖစ္ပါ သည္။ “ ဘ၀အဆက္ဆက္ေ၀းကြာေစမည္ဆိုတာ”ဟူေသာစကားစုသည္
စာေရးသူကိုယ္တိုင္ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ျပလိုက္ေသာ နိမိတ္ျပ စကားစုတစ္ခုျဖစ္ေနေၾကာင္းကို
ေနာက္ပိုင္းမွသိလာရပါသည္။ ထို႔ျပင္ ဤနိမိတ္ျပစကားကိုလည္း အမွန္တကယ္သတိႀကီးႀကီး ထားကာ
ဆုပ္ကိုင္ေရးဖြဲ႔သြားသည္မွာလည္း ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ အရည္အခ်င္းတစ္ရပ္ဟုပင္ ထင္ျမင္မိပါသည္။ တကယ္ေတာ့ခင္ပြန္းျဖစ္သူ“ ေမာင္”က
ဇနီးသည္ျဖစ္ေသာ“ ညိဳ” ထံတြင္ ရာသက္ပန္ရဟန္း၀တ္ခြင့္ ေတာင္းခံေနျခင္းကို တင္ျပေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ေတာ့မည့္ ခင္ပြန္းေဟာင္းျဖစ္သည့္ ဦးဇင္းႏွင့္
၃၁ဘံု တြင္က်င္လည္ရဦးမည့္ညိဳတို႔၏ သံသရာလမ္းေ၀းကြာမႈကို စာဖတ္သူခံစားခြင့္ရေအာင္
“ႏိႈးဆြ”လိုက္ေသာ စကားစုေလးပင္ျဖစ္ေနပါ ေတာ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ညိဳက မိမိႏွင့္ခင္ပြန္းျဖစ္သည့္ေမာင္တို႔၏
တစ္ခ်ိန္က အိမ္ေထာင္ေရးအေျခအေနကို ခင္းက်င္းျပသည္။ လူရိုးလူေအးျဖစ္သည့္“ေမာင္”ကို ညွာတာကာ
စီးပြားကို မိမိကပင္ဦးေဆာင္ရွာေဖြၿပီး စည္းစိမ္အတန္အသင့္ႏွင့္ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ သားတစ္ေယာက္ ထြန္းကားခဲ႔ေၾကာင္း ၊ ထို႔ျပင္ မိမိကိုယ္တိုင္က မယား၀တၱရားငါးပါးႏွင့္အညီ ေနထိုင္ရင္း
သာယာေသာအိမ္ေထာင္ေရးျဖစ္ ေၾကာင္းသက္ေစထူျပခဲ႔ျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ “ ေမာင္ ”က သႀကၤန္အခါတြင္း
ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ရာမွအစျပဳ၍ သာသနာ့ေဘာင္တြင္ ေပ်ာ္ပိုက္ၿပီး ရာသက္ပန္၀တ္ခြင့္ရေအာင္ ဇနီးျဖစ္သူအား
ခြင့္ေတာင္းပံု အေၾကာင္းအရာ ေသးေသးကေလးကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ေရးဖြဲ႕ႏိုင္ခဲ့ သည့္၀တၳဳတစ္ပုဒ္ဟုပင္
ဆိုရေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ “လမ္းခြဲမွအလွဴ”သည္
ဆရာဦးေအာင္သင္း၏စကားႏွင့္ဆိုရလွ်င္ စာေရးသူ၏ “ႀကံဆသိ”မဟုတ္ဘဲ“ခံစားသိ”ျဖင့္ ေရးဖြဲ႕ထားႏိုင္သည့္
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ဟုပင္ ဆိုရပါေတာ့မည္။
၀တၳဳ၏အလယ္တြင္ ညိဳက လူထြက္မည္အထင္ႏွင့္ ခင္ပြန္းဆီကိုအသြားတြင္
ဇနီးသည္ပီပီ အေပ်ာ္တို႔ႏွင့္ျပည့္သိပ္လ်က္ ခင္ပြန္းလူထြက္မည့္ရက္မွာ သူ႕အတြက္ ဘ၀၏အေပ်ာ္ဆံုးေန႔တစ္ေန႔ဟုဆိုကာ
ဇာတ္လမ္း၏အရွိန္ကို ဆြဲတင္ခဲ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းကိုေရာက္ေတာ့ ညိဳ၏အထင္ႏွင့္ လက္ေတြ႕အေျခအေနမွာ
သိသိသာသာ ဆန္႔က်င္ေနခဲ႔ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ခင္ပြန္းကိုခ်စ္သည့္ စိတ္ႏွင့္ လူထြက္ေစခ်င္ေသာ္လည္း
တစ္ဖက္က သာသနာ့ေဘာင္မွ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ေ၀ခြဲမရ ျဖစ္ေနပံုကို အားၿပိဳင္ကာ
ေရးဖြဲ႔ျပႏိုင္ခဲ႔ပါသည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ တစ္ခ်ိန္ကနာမည္ေက်ာ္အဆိုေတာ္ျဖစ္သည့္ “ေမာင္ေမာင္ညြန္႔”၏
“ေမာင္ရင္ေလာင္း”သီခ်င္း ထဲမွ “ဟင္…..ခက္ရခ်ည္ရဲ႕ xxxxx၊ တစ္ဖက္ကခ်စ္သူ xxxxx
တစ္ဖက္ကဘာ၀နာ…….သည္ဗ်ာပါ….ဘယ္သူကူလို႔ ေအးပါ့မလဲ။”ဟူ ေသာ အဖြဲ႔ကိုပင္ သတိရလာေစခဲ႔ပါသည္။
ေသခ်ာသည္က “ေမ- လားရိႈး”သည္၊ ၀တၳဳကိုတည္ေဆာက္ရာတြင္
အားၿပိဳင္မႈမ်ားကို သူ႕ေနရာႏွင့္သူ အံ၀င္ခြင္က် တည္ ေဆာက္ႏိုင္ၿပီး ဤ၀တၳဳ၏ပဓာနအာေဘာ္ကိုေရာက္ေအာင္
တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပို၍သတိႀကီးေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဤ၀တၳဳတြင္ “ေမာင္(ဦးဇင္း)”ႏွင့္“ညိဳ”တို႔ႏွစ္ဦးတည္း၏
အားၿပိဳင္မႈမဟုတ္ဘဲ ၊ အလြန္ကိုင္တြယ္ရခက္ၿပီး အႏၱရာယ္ႀကီးသည့္ “သာသနာ”ကိစၥႏွင့္ သံုးပြင့္ဆိုင္
ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း အားၿပိဳင္ေရးဖြဲ႕ႏိုင္ခဲ႔သည္မွာ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ေရႊအျမဳေတစင္ျမင့္ထက္၌
လင္းလက္လာ ႏိုင္သည့္ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါသည္။
၀တၳဳ၏နိဂံုးနားတြင္
လူထြက္ခ်င္စိတ္မရွိေသာဦးဇင္း(ခင္ပြန္းေဟာင္း)ကို သိမ္းသြင္းႏိုင္ရန္အတြက္ “ေနာက္ဆံုးလက္နက္ ေလး အသံုး၀င္လို၀င္ျငား ထုတ္သံုးရေတာ့မည္။”
ဟုဆိုကာ အနားရွိသားကေလးကို မ်က္ရပ္ျပလိုက္ရသည္။ ဤအကြက္မွာ စာဖတ္သူ ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေစခ်င္ေနေသာ၊
အေျဖကိုသိေစခ်င္ေနေသာ “ၿငိလံုး”တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနပါေသးသည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ သားငယ္က ဖေအဦးဇင္းဆီအတင္းေျပးကာ
သကၤန္းစကိုဆြဲရင္း “ ေဖေဖ ဦးဇင္း အိမ္ျပန္ၾကစို႔ေလ”ဟုေျပာေစေအာင္
ကေလးအား သင္ၾကားေပးၿပီး ဇာတ္ထြတ္ကိုေရာက္ေအာင္ ဆြဲတင္လိုက္ပံုမွာ တိတိက်က်နီးပါးရုပ္လံုးေပၚလာေသာ
ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို လွစ္ခနဲေတြ႕လိုက္ရသလို စာဖတ္သူအတြက္ အေျဖတစ္ခုကို ငံ့လင့္ေနေစပါသည္။
ထို႔ျပင္ “ေဖေဖဦးဇင္း အိမ္ျပန္ၾကစို႔ေလ” ဟူေသာစကားမွာလည္း ကေလးငယ္၏ ကိုယ္ပိုင္စကားမဟုတ္ဘဲ
မိခင္ျဖစ္သူက အိမ္တြင္ လက္ႀကိတ္ထိုးသင္ေပးခဲ႔သည့္ “ညိဳ၏စကားျဖစ္ေနသည္”မွာလည္း ၀တၳဳကိုအေရာင္
လက္လာေအာင္ မြမ္းမံေပးလိုက္သကဲ႔သို႔ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
ဇာတ္သိမ္းတြင္ေတာ့ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္အတိုင္း
ခင္ပြန္းေဟာင္းျဖစ္သည့္ ဦးဇင္းကို မိမိဘက္ပါေအာင္ မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ႔ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္
“ အရွင္ဘုရားႏွင့္တကြ သာသနာေတာ္သို႔ တပည့္ေတာ္မ၏
လင္သားတစ္ျဖစ္လဲ ဦးဇင္းႏွင့္ ထိုဦးဇင္းအေပၚ တြင္ ဖြဲ႕ေႏွာင္မိေသာ ေမတၱာအားလံုးတို႔အား
လွဴဒါန္းလိုက္ပါ၏ဘုရား” ဟု ၀တၳဳကို ေသေသသပ္သပ္အနားသတ္လိုက္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ “ေမ-လားရိႈး”က ၀တၳဳကို သည္လိုအနားသတ္လိုက္ရံုႏွင့္ ၿပီး၍မရေသးမွန္း ေကာင္းေကာင္းသိသူျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္
“ ေစတီေလးဆီမွ ဆည္းလည္းသံေလးသည္ ေလႏွင္ရာတြင္
ေ၀့၍ ေ၀့၍ လြင့္ပါသြားသည္မွာ ေ၀း၍ ေ၀း၍”ဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ဆည္းလည္းသံကေလးႏွင့္ ေ၀းသလို
သူတို႔၏ဘ၀ေတြလည္း ေ၀းကြာခဲ႔ရပံုကို နိမိတ္ပံုျပ၍ အနားသတ္ႏိုင္ခဲ႔ပါသည္။ ေသခ်ာသည္က “ေမ-လားရိႈး”သည္
၀တၳဳကို စနစ္တက်ေရးတတ္သူျဖစ္ၿပီး ဆရာဦး၀င္းၿငိမ္းေမွ်ာ္လင့္သလို စာေပစင္ျမင့္ ထက္တြင္
တင့္တင့္တယ္တယ္ ထြန္းေတာက္လာႏိုင္သည့္ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ပါေစဟု ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါသည္။
ေကာင္းျမတ္ၿငိမ္း
No comments:
Post a Comment