Saturday, October 1, 2011

ပူမႈရယ္တဲ့ ဆယ္ကုေဋ

လမ္းထိပ္က စီခနဲ ၾကားလိုက္ရၿပီး လူေတြ ဟိုေျပး ဒီလႊားနဲ႔ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ျဖစ္ေနၿပီ ဆုိကတည္းက ေဒၚပန္းရံု သိလုိက္ၿပီ။
ဒါဟာ သူ႔သားေတြထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ဆုိတာ။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းေပၚက ဖြာရရာ က်ေနတဲ့ ဆံပင္ျဖဴျဖဴေတြကိုေတာင္ ျပန္မထံုးအားဘဲ လမ္းထိပ္ဆီကို အူယားဖားယား ေျပးထြက္ လာခဲ့မိတယ္။ ခါးထဲက လံုခ်ည္ကလည္း ဖုိသီဖတ္သီ။ ေျခေထာက္မွာလည္း ဖိနပ္ေတာင္ ကပ္ႏုိင္တာ မဟုတ္ေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ အတြက္ စုတ္သပ္စရာ၊ ေခါင္းတခါခါ လည္တခါခါ ျဖစ္စရာ အပူရုပ္ ဆိုတာ သိပ္ေသခ်ာတယ္။ ေဒၚပန္းရံု လမ္းထိပ္ေရာက္လို႔ ေဇာ္ႀကီးတို႔ ထိုင္ေနက် လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ကို လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ထင္ထားတဲ့ အတုိင္းပဲ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ေနတုန္း။ သနားသလိုလို ကရုဏာ သက္သလိုလုိနဲ႔ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ လုပ္ေနၾကတဲ့ လူအုပ္ၾကားထဲကို ေဒၚပန္းရံု တိုး၀င္လုိက္တဲ့ အခါမွာ လူငယ္သံုးေလးေယာက္က ေဇာ္ႀကီးကို ၀ိုင္းဆြဲေနၾကတာ ေတြ႔လုိက္ရတယ္။

“ဖယ္စမ္းပါကြာ။ ဒီေကာင္ သက္သက္ လူပါး၀တာကြ။ ငါမခံႏုိင္ဘူး။ ဒီေကာင့္ကို သတ္မယ္”

ႏႈတ္ကလည္း ျမည္၊ လူကလည္း ရုန္းနဲ႔ အုန္းအုန္း ထေနတဲ့ လူေတြၾကားထဲက သူ႔သားကို ေဒၚပန္းရံုက
“ဟဲ့ေကာင္ ေဇာ္ႀကီး၊ နင္ျပႆနာ ရွာျပန္ၿပီလား ဟင္။ နင္တို႔ ငါ့ကိုမ်ား သနားၾကပါဦးဟယ္” ဆုိၿပီး ငိုသံႀကီးနဲ႔ လွမ္းေျပာရင္း သူ႔သားနားကို ကပ္သြားတယ္။

“ဟာ အေမ ဘာသိလို႔လဲဗ်။ ဒီေကာင္က ေတာ္ေတာ့္ကို လူပါး၀တာ အေမရ။ ေဟ့ေကာင္ မင္း ထမင္း၀ေအာင္ စားထား။ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ေတြ႔ၾကဦးမယ္”

ႀကိမ္းရင္းေမာင္းရင္း၊ ရုန္းရင္းကန္ရင္းနဲ႔ ေဇာ္ႀကီးက တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္သက္စ ျပဳအလာမွာ ဟိုတစ္ေယာက္က အဲဒီ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေတာင္ မေနေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေဒၚပန္းရံုက သူ႕သားကို ေဖ်ာင္းဖ်ၿပီး အိမ္ ျပန္ေခၚလာရတယ္။ အိမ္ ေရာက္ေတာ့မွ ေဇာ္ႀကီးကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္က်ိတ္ ေမးရတယ္။


“ဘယ္က ဘယ္လို စျဖစ္ၾကတာလဲ သားရယ္” ဆိုေတာ့ ေဇာ္ႀကီးက

“မေျပာခ်င္ပါဘူး အေမ ရာ။ ညက အာႀကီးနဲ႔ မန္ယူ ကန္တဲ့ပြဲမွာ အာႀကီးက ကံမေကာင္းလို႔ ႐ံႈးတာတဲ့။ ဒီေကာင္က အာႀကီး ပရိသတ္ ေလ။ ကြၽန္ေတာ္က မဟုတ္ ဘူး၊ ဖာဂူဆန္ရဲ႕ ပရိယာယ္ေၾကာင့္ အာဆင္နယ္ ႐ံႈးရတာ ဆိုေတာ့၊ မင္းေဘာလံုးပြဲ အေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္ နားလည္လို႔လဲဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကို ျပႆနာစရွာ တာ” ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔ ရွင္းျပေနတဲ့ ေဇာ္ႀကီးကို ေဒၚပန္း႐ံုက
“သားရယ္ ဒီေလာက္ ကေလးက ျပႆနာျဖစ္ ေလာက္တဲ့ ကိစၥမွမဟုတ္ တာ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ့္ဘက္ကသည္းခံမွေပါ့”

“သည္းမခံႏိုင္ပါဘူး အေမရာ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ မန္ယူကို ေစာ္ကားတာဟာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေစာ္ကားတာပဲလို႔ ေအာက္ေမ့တယ္။ ေတြ႕ပေစဦး။ ဒီေကာင့္ကို မွတ္ေလာက္ သားေလာက္ေအာင္ ႐ိုက္ခြဲထားလိုက္ဦးမယ္။ ေဇာ္ႀကီးကို ဘာမွတ္ေနလဲ မသိဘူး”

အဲဒီအခ်ိန္မွာ အိမ္ထဲကို ခပ္သုတ္သုတ္ ၀င္လာတဲ့ ေခါင္းက်ားက ေဒၚပန္း႐ံုနဲ႔ ေဇာ္ႀကီးကို တစ္ခ်က္ လွမ္းၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြမ္းတံေတြြးကို ပ်စ္ခနဲေထြးရင္း သူ႕အစ္ကိုျဖစ္သူကို
“ေဟ့ေကာင္ ေဇာ္ႀကီး၊ မင္းကို ရင့္လႊတ္လိုက္တာ ဘယ္ေကာင္လဲ။ ငါ သြားေကြၽးလိုက္မယ္”

ေဒၚပန္း႐ံုက ဆတ္ခနဲ ေခါင္းေထာင္ၾကည့္ရင္း ေခါင္းက်ားကို
“ဟဲ့ ေခါင္းက်ား၊ ဒီမွာ အစ္ကို လုပ္သူကိုလည္း မနည္း ထိန္းေနရတဲ့ ၾကားထဲ နင္က တစ္ေမွာင့္။ ဘယ္သူ ျဖစ္ျဖစ္ နင္နဲ႔ဘာဆိုင္လဲ။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ေနစမ္း”

“ဟာ အေမကလည္း မဆိုင္ဘဲ ရွိမလားဗ်။ ေဇာ္ႀကီး က ကြၽန္ေတာ့္ အစ္ကိုပဲ ဥစၥာ” ဆိုၿပီး ေခါင္းက်ားက လက္သီး တစ္ဖက္ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ၿပီး က်န္လက္ ဖ၀ါးထဲကို တဖ်တ္ဖ်တ္ ထိုးထည့္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ မေက်မခ်မ္းနဲ႔ “ဒီပြဲမွာ ငါမရွိလိုက္တာ နာတယ္ကြာ။ ငါသာ ရွိလို႔ကေတာ့ ဒီေကာင္ အနည္းဆံုး ငါးခ်က္ပဲ”ဆိုၿပီး ဖိနပ္ခြၽတ္မွာ ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ ေခါင္း က်ားရဲ႕ ရင္ဘတ္မွာ ထိုးထားတဲ့ သိမ္းငွက္႐ုပ္ႀကီးကေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ထပ်ံေတာ့မယ့္ အတိုင္း တလႈပ္လႈပ္ ခုန္လို႔။

ေဒၚပန္း႐ံုက သားႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို တစ္လွည့္စီ ၾကည့္ရင္း အေျပ ေျပ အေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ ေခါင္းက ဆံပင္ကို တစ္ပတ္ လွ်ဳိထံုးလိုက္ရင္း အိမ္ေရွ႕ ေရ စည္မွာ မ်က္ႏွာထြက္သစ္ လိုက္ရတယ္။ ၿပီးမွသြားတိုက္ ဖို႔ကို သတိရၿပီး သက္ျပင္း ကို ဟင္းခနဲ ခ်လိုက္ရတယ္။

ဒီလိုပါပဲ။
ေဒၚပန္း႐ံုဆိုတာ မိုးလင္းလို႔ မ်က္စိ ႏွစ္လံုး ပြင့္လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘယ္ သားေၾကာင့္ ဘာအသံၾကား ရမလဲ ဆိုတာ အျမဲ နားစြင့္ေန ရတဲ့သူ။ ေသခ်ာတာက မနက္ ၇ နာရီ ထိုးလို႔ ျမန္မာ့ အသံက ေရကင္းသံ မလာေသးဘူး၊ ျပႆနာသံကို တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ၾကားေန ရတဲ့သူ။ ေမြးထား လိုက္တာကလည္း ေလးေယာက္လံုးလံုး သားေယာက်္ားေလးေတြ ခ်ည္းပဲ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေျပာ ၾကပါရဲ႕၊ ေယာက်္ားေလး ေမြးရင္ အပါယ္တံခါး ပိတ္တယ္တဲ့။

အခုေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံု အတြက္ အပါယ္ တံခါးပိတ္ မပိတ္ေတာ့ မသိဘူး။ လူကေတာ့ အရွင္လတ္လတ္ ငရဲ က်ေနသလိုပဲ။ ဒါကလည္း ေဒၚပန္း႐ံု စိတ္အခ်ဥ္ ေပါက္တိုင္း ေျပာေနက်စကား။ ဒါ ေပမယ့္ သူ႕သားေတြကေတာ့ တစ္ေယာက္ကို တစ္မ်ဳိးနဲ႔ မ႐ိုးႏိုင္ေအာင္ ဆိုးေနၾကေတာ့တာ။ အႀကီးေကာင္ ေဇာ္ႀကီး ဆိုရင္ လူကသာ ၃၀ ေက်ာ္ လာတာ။ ဘယ္အလုပ္ကိုမွ မည္မည္ရရ လုပ္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ မိဘေတြ ဘယ္လို ေနရေနရ၊ သူကေတာ့ ညည ေဘာလံုး ပြဲေလးၾကည့္လိုက္၊ ေဘာလ္ပင္န္ေလး တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ဟိုစာရြက္ေလး ျခစ္လိုက္၊ ဒီစကၠဴေလး ျဖည့္လိုက္နဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ အလုပ္႐ႈပ္ ေနတဲ့သူ။

ဒီၾကားထဲ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ေတြမွာ ရွိသမွ် ဂ်ာနယ္ေတြကို စံုေအာင္ဖတ္၊ ေတြ႕သမွ်လူနဲ႔ အရည္မရ အဖတ္မရျငင္း၊ အခန္႔မသင့္ ရင္ ရန္ျဖစ္၊ ကြဲၾကျပဲၾကနဲ႔ ေဒၚပန္း႐ံုကို ေသာကမီးႀကီး သထက္ႀကီးေအာင္ ေလာင္စာ ျဖည့္ေပးေနတဲ့သူ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာလည္း လူမိုက္လိုလို၊ လူရမ္းကားလို လိုနဲ႔ မိုက္တိမိုက္ကန္း ဆိုးဆိုး သြမ္းသြမ္းပဲ။ တစ္ခါတေလ အေပါင္းအသင္း ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ေသရည္ကေလး တျမျမနဲ႔ ေလာကကို ထီ မထင္သလိုလို၊ စိတ္အခ်ဥ္ ေပါက္ေနသလိုလို ေဆးလိပ္ကို လက္ၾကားညႇပ္ၿပီး ေဟာင္ ဖြာေဟာင္ဖြာ လုပ္ေနရရင္ ေက်နပ္ေနတဲ့သူ။
ေနာက္တစ္ေယာက္က ေခါင္းက်ား။

သူ႕ကို ေမြးတုန္းက ေဒၚပန္း႐ံုဟာ မင္းသား ၫြန္႕၀င္းရဲ႕ ဖာတစ္လံုးေခါင္းက်ား ကားကိုၾကည့္ဖို႔ အသြား လမ္းမွာ ဗိုက္နာၿပီး ေဆး႐ံုကို ေရာက္သြားၿပီး ေမြးလို႔ နာမည္ကို ေထြေထြထူးထူး ရွာစရာ မလိုဘဲ ေခါင္းက်ားျဖစ္လာ ရတာ။ တခ်ဳိ႕အေၾကာင္း မသိတဲ့ သူေတြကေတာ့ ေခါင္းျပား လို႔ မွားယြင္းေခၚၾကတုန္း။ သူ႕ရဲ႕အက်င့္က်ေတာ့ တစ္မ်ဳိး။

မနက္လင္းၿပီ ဆိုတာနဲ႔ အိမ္က ထြက္သြားလိုက္တာ၊ မိုးႀကီးစုံးစုံး ခ်ဳပ္မွ ျပန္လာ တတ္တဲ့သူ။ တစ္ခါတေလ ေတာ့ သတိရရင္ ေန႔လယ္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ညေနေစာင္းရင္ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေခါက္တစ္က်င္း ျပန္လာတတ္တယ္။ အဲဒီလို ျပန္လာရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံု အေနနဲ႔ ဘယ္လိုကေန ဘယ္ လို ရွာၾကံၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ထား မွန္းမသိတဲ့ ထမင္းကို ေရွ႕လူ ေနာက္လူ မၾကည့္ဘဲ တ၀တ ျပဲစားသြားတာမ်ဳိး။

သူ႕ရဲ႕ အဓိက အလုပ္ က ရပ္ကြက္ထဲမွာရွိတဲ့ ဘိလိ ယက္ခံုေတြ မွန္သမွ် ခံုေပါက္ ေစ့လိုက္ထိုးတဲ့အလုပ္ပဲ။ ဘိ လိယက္ထိုးတဲ့အလုပ္ကိုလည္း အေတာ့္ကို ကြၽမ္းက်င္တဲ့သူ။ ေဒၚပန္း႐ံု ၾကားသေလာက္ ေတာ့ ေခါင္းက်ားနဲ႔ထိုးရင္ အနည္းဆံုးၿပိဳင္ဘက္ကို ပိြဳင့္ အသာေၾကးအသာ ေပးရ တတ္တယ္တဲ့။ တစ္ခါ တေလ ေခါင္းက်ားတို႔က ရပ္ ကြက္ထဲမွာရွိတဲ့ ခံုေတြမွာတင္ အားမရလို႔ တျခားရပ္ကြက္ ေတြမွာေတာင္ လိုက္ထိုး တတ္ေသးတယ္ဆိုပဲ။
ဒါေပမယ့္ ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ ျမက္ကေလးႏိုင္လာရင္ေတာ့ အေမ့အတြက္ ဆိုၿပီး ေခါက္ဆြဲ ေၾကာ္ကေလး၊ ၾကာဆံေၾကာ္ ကေလး ၀ယ္လာတတ္ပါရဲ႕။

ေသခ်ာတာကေတာ့ အဲဒီ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္၊ ၾကာဆံေၾကာ္ ဆိုတာကလည္း အသံသာ ၾကားလိုက္ရတာ။ ေဒၚပန္း႐ံု စားလိုက္ရတယ္ ဆိုတာ သိပ္ ရွိလွတာ မဟုတ္ဘူး။ က်န္တဲ့ ေကာင္ေတြက ၾကံဳရင္ၾကံဳ သလို၊ လစ္ရင္ လစ္သလို၊ ပါးျဖဲ နားျဖဲ စားေသာက္သြား တတ္ၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚပန္း႐ံုအေနနဲ႔ ပန္းကန္မွာ ကပ္က်န္ခဲ့တဲ့ ဆီကေလး တေ၀့ေ၀့နဲ႔ အနံ႔ကေလး တသင္းသင္း ေလာက္နဲ႔သာ ေက်နပ္လိုက္ရတာမ်ဳိး။ ဒါေပမယ့္ သားသမီးေတြက လိမ္လိမ္မာမာသာေန၊ ေဒၚပန္း႐ံု ရွာေကြၽးဖို႔လည္း ၀န္မေလးဘူး။ ပင္ပန္းမွာကိုလည္း မေၾကာက္ဘူး။ သား သမီးေတြကိုး။

တစ္ခါတုန္းကမ်ား ေဒၚပန္း႐ံုက မုန္႔လက္ေကာက္ ကေလးေတြ ေၾကာ္ေရာင္းေနခ်ိန္။ မနက္ေလးနာရီ မထိုးခင္ ေလာက္မွာ မီးခြက္ကေလး မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ကို လက္တစ္ဖက္က ကိုင္၊ က်န္လက္ တစ္ဖက္က ေခါင္းေပၚမွာ ရြက္ထားရတဲ့ ေတာင္းကို ထိန္းရင္း လမ္းထိပ္က တဲကေလးမွာ ေစ်းသြား ထြက္ရတာ။ ေဒၚပန္း႐ံုရဲ႕ ခင္ပြန္း ဦးမိုးသီး အပါအ၀င္ ဘယ္သား တစ္ေယာက္ကမွ သတိတရ နဲ႔ လိုက္ပို႔တယ္ မရွိပါဘူး။ ေသခ်ာတာက လမ္းမွာမျမင္ မစမ္းနဲ႔ ခလုတ္တိုက္လည္း ဒင္းတို႔ မသိဘူး။ မေအႀကီး ေမွာက္လ်က္လဲလို႔ ေကာက္ ညႇင္းေတြ သဲထဲျပဳတ္က်ကုန္ တာလည္း ဒင္းတို႔သိတာ မဟုတ္ဘူး။

အဲဒီေလာက္ မသိတတ္တဲ့ အျပင္၊ ဒ့ီထက္ပိုၿပီး အလိုက္ကန္းဆိုး မသိတတ္တဲ့ သတၱ၀ါေတြကလည္းရွိေသး။ ဘယ္သူ ရွိရဦးမလဲ။ အႀကီး ေကာင္ေဇာ္ႀကီးေပါ့။ အဲဒီေန႔က ႏွင္းေတြေ၀ ေနလိုက္တာ ကလည္း ပိတ္လို႔၊ ေအးလိုက္ တာကလည္း စိမ့္ေနေရာ။ ေဒၚပန္း႐ံုကေတာ့ ထံုးစံ အတိုင္း မီးခြက္ကေလး မွိတ္ တုတ္မွိတ္တုတ္နဲ႔ မုန္႔လက္ေကာက္ ထိုင္ေၾကာ္ေနတာေပါ့။ ဟိုနားဒီနားမွာ ရွိတဲ့ ကင္းတဲ ေတြဆီက သံေခ်ာင္းသံေလး ခ်က္စီၾကားၿပီး သိပ္မၾကာခင္ မွာ ေဒၚပန္း႐ံုကို လမ္းမေပၚ ကေန လွွမ္းေမးသံၾကားလိုက္ ရတယ္။

“အဘြားႀကီး ဘာေတြ ေၾကာ္ေနတာတုံး”

ဒီေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံုကလည္း ေစ်းဦး ကေလးေတာ့ ေပါက္ပဟဲ့ ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ၀မ္းသာအားရ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။
“မုန္႔လက္ေကာက္ ေၾကာ္ပါ သားရယ္”

“တစ္ခု ဘယ္ေလာက္လဲ”

ေစ်း၀ယ္သူက အသံနဲ႔ အတူ ကနားဖ်င္းေအာက္ ၀င္ထိုင္တယ္။ ဒီအခါမွာ ေဒၚပန္း႐ံုက မုန္႔လက္ေကာက္ ေၾကာ္ကေလး တစ္ရာဖိုးကို ပန္းကန္ကေလးထဲထည့္၊ ထန္းလ်က္ရည္ကေလး တန္႐ံု ေလာက္ကိုလည္း ပန္းကန္လံုး တစ္ခုထဲထည့္ၿပီး သူ႕ေရွ႕ခ် ေပးထားတာေပါ့။ ၀ယ္သူ ကေတာ့ မာဖလာႀကီး ေခါင္းပတ္ၿပီး မီးခြက္ကို ေက်ာေပးရင္း လမ္းဘက္ လွည့္ေငးေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚပန္း႐ံုက အိုးထဲမွာ ရွိတဲ့ သူ႔မုန္႔ကေလးေတြကို အဖ်ား ခြၽန္ထား တဲ့ ၀ါးေခ်ာင္းကေလးေတြနဲ႔ အထက္ေအာက္ လွန္ေပးရင္း သတိေပးလိုက္ရတယ္။

“ရၿပီ သား”

သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ေစ်း ၀ယ္သူက
“အဘြားႀကီး ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ရာဖိုး ထပ္ထည့္”လို႔ ဆိုလာျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံုက ဒီေန႕ေစ်းဦး ေပါက္ေကာင္းၿပီ ဆိုၿပီး ၀မ္းသာအားရနဲ႔ ႏွစ္ရာဖိုးထပ္ ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီမုန္႔ေတြ ကုန္သေလာက္ရွိေတာ့
“အဘြားႀကီး ဘယ္ေလာက္ က်သလဲ”

“သံုးရာပါ သားရယ္”

ေဒၚပန္း႐ံုရဲ႕ ေျဖသံ အဆံုးမွာ ၀ယ္သူရဲ႕ႏႈတ္က ရယ္သံတစ္ခု ခပ္အုပ္အုပ္ ထြက္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚပန္း႐ံုက ဒီအသံ ငါၾကား ဖူးပါတယ္ ဆိုၿပီး ေမာ့အၾကည့္ မွာ သူကလည္း ေခါင္းမွာ ေပါင္းထားတဲ့ မာဖလာႀကီး ခြၽတ္တဲ့ၿပီး
“အေမ ဒီမွာ ဘယ္သူ လဲဗ်။ ၾကည့္ပါဦး”လို႔ ေျပာရင္း တစ္ခ်ဳိးတည္း လစ္ေျပး ေတာ့တာပဲ။ ေဒၚပန္း႐ံုကလည္း ေစ်းဦး ေစ်းဖ်ားႀကီး အေႏွာင့္အယွက္ လာေပးတဲ့ ေဇာ္ႀကီးကို ပါးစပ္ကေန အမ်ဳိးမ်ဳိး ဆဲဆိုၿပီး ထင္းစနဲ႔ လိုက္ေပါက္တာ ေဇာ္ႀကီး ခပ္ေ၀းေ၀း ေရာက္တဲ့ အထိ ေအာ္ရယ္ၿပီး ေျပးတုန္း။ ေဒၚပန္း ႐ံုဆိုတာ စိတ္ဆိုး လိုက္တာေလ။ အသားေတြေတာင္ တဆတ္ဆတ္ တုန္လို႔။

ဒါကို ေဇာ္ႀကီးက အိမ္ျပန္ အေရာက္မွာ ေခါင္းက်ားနဲ႔ ေျပာၿပီး တဟားဟား ရယ္ေနလိုက္ၾကတာ မၿပီးႏိုင္၊ မစီးႏိုင္ေအာင္ပဲ။ ေနာက္ဆံုး ေတာ့ ျပႆနာက သူတို႔ညီ အစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ ေပါင္းၿပီး ေဒၚပန္း႐ံုကို စလိုက္ ေနာက္ လိုက္နဲ႔ပဲ ၿပီးသြားတာပါပဲ။ တစ္ေအာင့္ေလာက္ ၾကာမွ ေဇာ္ႀကီးက
“ေရာ႔ အေမ႔ပိုက္ဆံ သံုးရာ” ဆိုၿပီး လာေပးတယ္။ ဒီေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံုက
“အမယ္ေလး ေလး။ ဒါေက်ာက္ခဲထဲက ထြက္က် လာတဲ့ အဆီအႏွစ္ေတာ္ေရ႕။ က်ဳပ္မ်ား ထီေပါက္ေတာ့ မလားပဲ” ဆိုရင္း ၀မ္းသာ အားရနဲ႔ လွမ္းယူရတယ္။

ေဒၚပန္း႐ံု ေမြးထားတဲ့ အလတ္္ေကာင္ ေမာင္ၾကည္ကေတာ့ နည္းနည္း ထူးျခားတယ္။ ေနတာ ထိုင္တာလည္း အႀကီးေကာင္ေတြထက္ စာရင္ နည္းနည္းေအးတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ သူကလည္း အလုပ္ကေလး မလုပ္တာက လြဲရင္ မိဘနဲ႔ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြကို ဘာဒုကၡမွ ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ အား အားရွိ စာအုပ္ တစ္အုပ္နဲ႔ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း အခ်ိန္ ကုန္ေနတတ္တဲ့သူ။ ေသခ်ာတာက ေဒၚပန္း႐ံုက ဘယ္ သားသမီးကိုမွ မုန္႔ဖိုးေပးစရာ မလိုေပမယ့္ ေဆးလိပ္ဖိုး၊ စာအုပ္ဖိုး အျဖစ္နဲ႔ ႏွစ္ရာမ်ဳိး၊ သံုးရာမ်ဳိးေတာ့ ျခစ္ျခဳတ္ၿပီး ေပးတတ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ ေမာင္ၾကည္ ရဲ႕ အားနည္းခ်က္က ဘယ္သူနဲ႔မွ တည့္ေအာင္ မေနႏိုင္တဲ့ အခ်က္ပဲ။ ဆိုလိုတဲ့ သေဘာက သူ႕အထက္က အစ္ကိုေတြနဲ႔ မတည့္သလို၊ သူ႕ေအာက္ ကညီနဲ႔လည္း တည့္တာ မဟုတ္ဘူး။ ယုတ္စြအဆံုး ဖေအျဖစ္သူ ကိုဖိုးသီးနဲ႕ေတာင္ တည့္တာ မဟုတ္ဘူး။ အျပစ္က ဘယ္သူနဲ႔ ေျပာေျပာ စကားႀကီး စကားက်ယ္ ေျပာတတ္တဲ့ အျပစ္။

ရွင္းရွင္းဆိုရရင္ ေမာင္ ၾကည္ကလည္း ေမာင္ၾကည္ ပဲ။ ေနရာတကာမွာ ဆရာႀကီး လုပ္ခ်င္တဲ့သူ။ စကားလံုး ေတြက ပါးစပ္နဲ႔ မဆံ့ေအာင္ ေျပာတတ္တဲ့ အျပင္ သူ ဖတ္တဲ့ စာအုပ္ေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိး ေၾကာင့္ ပုလင္းဖင္ေလာက္ ရွိတဲ့ မ်က္မွန္ထူထူႀကီး တပ္ထား ရတာ သာၾကည့္။ အသက္ ကသာ ၃၀ မျပည့္ေသးတာ၊ သူ႔အေပါင္း အသင္းေတြကေတာ့ ေမာင္ၾကည့္ကို ခ်စ္စႏိုး နဲ႔ေခၚၾကတာ“ဘႀကီး”တဲ့ေလ။

တစ္မိသားစုလံုးမွာ ေမာင္ၾကည္နဲ႔ မတည့္ဆံုး သူကို ျပပါ ဆိုရင္ေတာ့ သူ႕ အေဖ ဦးဖိုးသီးပဲ။ ဦးဖိုးသီး ဆိုတာကလည္း ေတမိ မင္းသား ဘ၀က ႐ုတ္တရက္ စုေတၿပီး လူ႕ဘ၀မွာ လာၿပီး ၀င္စားသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ တစ္ေန ကုန္ေနလို႔ စကားသံုးခြန္း ျပည့္ေအာင္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာျပန္ ရင္လည္း စကားလံုးေတြကို တိုေရရွားေရ ေျပာတတ္တာ။ “အင္း...အဲ”ဆိုတာေလာက္ပဲ။ ေသခ်ာတာက အဲဒီစကား မေျပာတဲ့သူကို သြားသြားၿပီး ေမာင္ၾကည္က စာသံေပသံနဲ႔ ဘုန္းႀကီးစာခ် လုပ္ေနတာ။ ၾကာလာေတာ့ ဦးဖိုးသီးက မ်က္လံုးႀကီးျပဴးၿပီး စိတ္မရွည္တဲ့ ေလသံနဲ႔ “ေဟ့ေကာင္ ေမာင္ၾကည္ေတာ္ကြာ”ဆိုၿပီး အဆံုးသတ္ေလ့ ရွိတယ္။

မၾကာခဏ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ျပႆနာရဲ႕ဇာစ္ျမစ္က သူ႕ အစ္ကိုေတြ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဆိုးသြမ္း ေပေတေနတဲ့ ကိစၥပဲ။ ဒီကိစၥမွာ အဓိက တာ၀န္ရွိသူ က သူ႕အေဖပဲလို႔ ေမာင္ၾကည္က စြပ္စြဲေတာ့ ဦးဖိုးသီးက ႐ုတ္တရက္ ဘယ္ခံႏိုင္မလဲ။ မ်က္ေထာင့္နီႀကီးနဲ႔ လွမ္းၾကည့္တာေပါ့။ ဒါဆိုရင္ ေမာင္ၾကည္က အတြန္႕တက္ၿပီ။

“ကြၽန္ေတာ္က ေစတနာနဲ႔ ေျပာတာကို အေဖက လက္မခံႏိုင္ျပန္ဘူး။ ၾကည့္ေလ။ အေဖ့သားေတြဟာ ပညာကို ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မသင္ ခဲ့ရလို႔ ဒီလို မိုက္တိမိုက္ကန္း ျဖစ္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးလား” ဒါဆိုရင္ အိမ္ဦးခန္းမွာ ထိုင္ၿပီး ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုနဲ႔ ေငး ေငးငိုင္ငိုင္ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ ဦးဖိုးသီးက ျပန္ေျပာေနက် စကားတစ္ခြန္း ရွိတယ္။

“ဘာ လာျပန္ၿပီလား။ ငါက ပညာ သင္မေပးလို႔ဆို တဲ့ စကား။ ေနစမ္းပါဦး ေဟ့ေကာင္။ ငါက ဘယ္ေလာက္ပဲ ပညာ သင္ေပးေပး မင္းတို႔ ေတြကေကာ ဘယ္ေလာက္ ႀကိဳးစားၾကလို႔လဲကြ။ ႀကိဳး စားခ်င္စိတ္ေကာ ရွိၾကလို႔လား။ ဟိုေကာင္ ေခါင္းက်ား ဆိုရင္ စာေမးပြဲခန္းထဲမွာ သြားခိုးခ်မိလို႔ ေက်ာင္းက ထုတ္ပစ္လိုက္တာ မဟုတ္လား။ ဒါကို မင္းက ငါ့ စကား ႏြားရလုပ္ၿပီး မိဘကို အျပစ္ လာတင္ေနေသးတယ္။ ဟုတ္လား”ဆိုၿပီး ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ခုခံ ေခ်ပေတာ့တာပဲ။

ဒီလို မသင့္ျမတ္မႈေတြေၾကာင့္ ဦးဖိုးသီးက ေမာင္ၾကည့္ကို စကားမေျပာ ျဖစ္ေအာင္ သတိထားေနရာ ကေန ေနာက္ဆံုးသားအဖ ႏွစ္ေယာက္ဆိုတာ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္လို႔ မရေအာင္ကို ျဖစ္လာေတာ့တာ။ အငယ္ဆံုးေကာင္ေထြး ေလးကေတာ့ တစ္ဘာသာ။ အားအားရွိ လတ္လ်ား လတ္လ်ားနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ တစ္ေန႔ကုန္ တစ္ေနခန္းထိုင္၊ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ေကာင္မေလးေတြကို စ၊ ည ညက်ရင္ အေပါင္းအသင္းေတြ တစ္အုပ္တစ္မႀကီး အိမ္ကို ေခၚလာၿပီး ဂစ္တာ တစ္ေဒါင္ေဒါင္ တီးနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္ ေနတာ။ အရပ္ထဲကေတာ့ အမနာပ ေျပာၾကတာေပါ့။ “မိမႏိုင္ ဖမႏိုင္ကေလးေတြ” ဆိုၿပီးေတာ့ေလ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေထြးေလး အေနနဲ႔ ဂုဏ္ယူစရာက လက္ရွိ ေက်ာင္းတက္ေနဆဲ ဆိုေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံု နည္း နည္းဂ႐ုစိုက္ရတယ္။ အနည္း ဆံုး ၁၀ တန္းကေလး ေအာင္ သြားရင္ေတာင္ ညီအစ္ကိုေတြ အားလံုးထဲမွာ သူတစ္ေယာက္ပဲ ခြၽန္ခြၽန္မြန္မြန္ျဖစ္မွာ။ ေနာက္ၿပီး ဟိုအေကာင္ ေမာင္ၾကည္ရဲ႕ အေျပာကလည္း လြတ္မွာ။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚပန္း႐ံု သတိထား မိသေလာက္ေတာ့ ေထြးေလးလည္း ဒီပုတ္ထဲ က ဒီပဲပဲေလ။ တံငါနားနီး တံငါ၊ မုဆိုးနားနီး မုဆိုး မဟုတ္လား။ ဒီအစ္ကိုေတြနဲ႔ အတူတူ ေနေနမွေတာ့ ဒီစ႐ိုက္၊ ဒီအခ်ဳိးအတိုင္းပဲ လာမွာေပါ့။ တစ္ခါတေလ မေအကစာ ေတြ ဘာေတြက်က္ဖို႔မ်ားေျပာ မိရင္ ခံမေျပာ နားမေထာင္နဲ႔ ထံုေပေပႀကီး ျပန္ၿပီးၾကည့္ ေနလိုက္တာမ်ား ေဇာ္ႀကီး ငယ္ငယ္ကအတိုင္းပဲ။

ဒီေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံုဆို တာ တစ္ခါမွ စိတ္ခ်မ္းသာ လက္ခ်မ္းသာေနရတယ္ မရွိဘူး။ ေတာ္ၾကာ သူမ်ားသား သမီးကို ႐ိုက္လိုက္လို႔ ရဲစခန္း လိုက္ရျပန္ၿပီ။ ေထာင္၀င္စာ ေျပးေတြ႕ရျပန္ၿပီ။ တစ္ခါတေလ ဒီက ညီအစ္ကိုေတြထက္ သူမ်ားက လက္ဦး သြားလို႔ ေဆး႐ံုလည္း ေျပးရ ျပန္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚပန္း ႐ံုဟာ သူ႕သားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ တရား႐ံုးနဲ႔ ေဆး႐ံုဆိုတာ ေခ်ာင္းေပါက္မတတ္ပဲ။ ေနာက္ဆံုး ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြမေျပာနဲ႔။ တရား ႐ံုးတို႔၊ ဂါတ္တဲတို႔၊ ေဆး႐ံုတို႔ မွာရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကေတာင္ ေဒၚပန္း႐ံုကို ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနၾကၿပီ။

တစ္ခါတေလ ေဒၚပန္း႐ံု စိတ္ဆိုးတာက သားသမီး ေတြကို မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ အေဖ ကိုဖိုးသီးကို။ ကိုဖိုးသီးဟာ ေဒၚပန္း႐ံု အေနနဲ႔ ဘယ္လိုနည္းန႔ဲ ရွာေကြၽးတဲ့ ထမင္း တစ္နပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္္၊ မနက္ တစ္နပ္၊ ညေနတစ္နပ္ စားေန ရရင္ကို ေက်နပ္ေနေတာ့တာ။ သားသမီးေတြကို ေျပာျခင္း၊ ဆိုျခင္း၊ ဆံုးမျခင္းဆိုတာ လံုးလံုး မရွိသေလာက္ပဲ။

ေဒၚပန္း႐ံုက သူမ်ား အိမ္မွာ အ၀တ္ေလွ်ာ္ ေကြၽးလည္း စားတာပဲ။ ေစ်းေရာင္း ေကြၽးလည္း ဒူးကေလး တႏွန္႕ႏွန္႔နဲ႔ ၿမိန္ေရရွက္ ေရစားလိုက္ တာပဲ။ သူမ်ား လက္တို လက္ေတာင္းခိုင္းလို႔ မုန္႔ဖိုး ပဲဖိုးရတဲ့ ေငြကေလးနဲ႔ ခ်က္ ေကြၽးလည္းစားတာပဲ။ “မင္း ပိုက္ဆံကို ဘယ္လိုမ်ား ရွာလာတာလဲ”လို႔မ်ား တစ္ခါမွ ေမးဖူးတာ မဟုတ္ဘူး။

ေသခ်ာတာက အိမ္က ေက်းဇူးရွင္ေတြထဲက ဘယ္သူက ဘာျပႆနာ ရွာလာ လာ၊ အာမခံ လိုက္ေပးရတာ ေဒၚပန္း႐ံု။ ဘယ္အေကာင္ ကြဲလာလာ ေဆး႐ံုကို အူယား ဖားယားေျပးၿပီး ခ်ဳပ္ေပးရတာ ေဒၚပန္း႐ံုပဲ။ တစ္ခါ တေလမ်ား ယိုင္နဲ႔ေနတဲ့အိမ္ ကေလးကို “ေဒါက္ေထာက္ ေပးစမ္းပါ။ ကိုဖိုးသီးရယ္” ဆိုရင္ “မင္းသားေတြ ဘာလုပ္ေနၾကလဲ”ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ အဆံုး သတ္လိုက္တာပဲ။ ဒီ ေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံု အေနနဲ႔ လင္ကုန္႐ံႈးေတာ့ တစ္သက္လံုး ေမွာက္ဆိုတဲ့ အတိုင္း စိတ္ခ်မ္း သာရာ တစ္ကြက္မွကို မရွိတာ။ ၾကံဖန္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုဖိုးသီး တစ္ေယာက္ အရက္ မေသာက္ တတ္တာ၊ မရမ္းကားတတ္တာ၊ ဖဲမ႐ိုက္တတ္တာေလး ေတြကိုပဲ ရွာၾကံ ခ်ီးက်ဴးၿပီး ေက်းဇူး တင္ရမလို ျဖစ္ေန ေတာ့တာ။ အခုလည္းၾကည့္။

အႀကီးေကာင္ ေဇာ္ႀကီးက မိုးမလင္းေသးဘူး။ ျပႆနာ ရွာလာလို႔ အိမ္ကို အရအမိ ျပန္ေခၚလာၿပီး သူ႕ မ်က္စိေအာက္ ေရာက္လာ တာေတာင္ တစ္ခြန္းတေလ ၀င္ဆံုးမတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ သားသမီး မဟုတ္သလိုပဲ။ ေခါင္းရင္းမွာ အၿမိဳင့္သား ထိုင္ၿပီး မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ေနလိုက္ေသးတဲ့ အျပင္ တစ္ခါ တေလ ဒူးကေလးမ်ားေတာင္ ႏွန္႔လိုက္ေသးတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ေဒၚပန္း႐ံုက အျမင္ ကတ္ကတ္နဲ႔
“ဒီမွာ ကိုဖိုးသီး အခု ျပႆနာ ျဖစ္လာတာ ရွင့္သားေနာ္။ ကြၽန္မသာ အခ်ိန္မီ ေရာက္မသြားရင္ ရွင့္သား ရဲစခန္းနဲ႔ ေဆး႐ံု တစ္ခုခုပဲ။ ဖေအပီပီ ရွင္ နည္းနည္းပါး ပါး ဆံုးမပါဦးလား” ဆိုေတာ့ အနားက ေဇာ္ႀကီးနဲ႔ ေခါင္းက်ားက တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဒီအခါမွာ ဦးဖိုးသီးက ခပ္ေအးေအး လွမ္းေျပာတယ္။

“ဒါကေတာ့ ပန္း႐ံုရယ္၊ နင့္သားေတြက မိုက္တာကိုးဟ။ သူ႔ထိုက္နဲ႔ သူ႔ကံေပါ့။ ငါတို႔က ဘာတတ္ႏိုင္မွာ မို႔လို႔လဲ”

ဒါကို အိမ္ခန္းရဲ႕တိုင္ကို မီွၿပီး ထိုင္ေနတဲ့ ေမာင္ၾကည္က မ်က္မွန္ကို ခြၽတ္ၿပီး မ်က္၀တ္ေတြ သုတ္ေနရာကေန
“အဲဒါေျပာတာေပါ့ အေမရ။ ငယ္ငယ္ကတည္း က အေဖက ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဆံုးမခဲ့တာ မဟုတ္ေတာ့။ အခုမွ ေျပာေနလည္း အပိုပဲေလ”

“ေဟ့ေကာင္ ေမာင္ၾကည္ ေတာ္ကြာ”

ဦးဖိုးသီးရဲ႕ ေအာ္သံေၾကာင့္ ေမာင္ၾကည္ ၿငိမ္သြားတယ္။ ဒီလို ေအာ္လိုက္ၿပီ ဆိုရင္ သူ႔အေဖ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ေဒါသ ထြက္ေနလို႔ ဆိုတာ ေမာင္ၾကည္က အတိ အက် သိထားၿပီးသား။ ၿပီးေတာ့ ေမာင္ၾကည္က သူ႕မ်က္မွန္ ထူထူႀကီးကို ႏွာေခါင္းရင္းအထိ ပင့္တင္ရင္း တစ္ဦးတည္း ေရရြတ္ သလိုလိုနဲ႔ တိုးတိုးကေလး ေျပာတယ္။

“ကြၽန္ေတာ္လည္း ဒီလို ပညာမဲ့တဲ့ အစ္ကိုေတြ ၾကားထဲမွာ ေနရတာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္တယ္”

“ေဟ့ေကာင္ မေနခ်င္ ရင္ဆင္းသြား။ မင္း ဘာမွ လူ၀ါးမ၀နဲ႔။ အခုတို႔ ရန္ျဖစ္ တာက ပညာတတ္တာ မတတ္တာနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ဘူး ကြ။ နားလည္လား”ဆိုၿပီး ေဇာ္ႀကီးက ၀င္ဟန္႕တယ္။ ဒီေတာ့ ေမာင္ၾကည္က
“ကဲ ဒါဆိုရင္ ကိုႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာမယ္။ ပညာတတ္ နယ္ပယ္က ပါေမာကၡ ႀကီးေတြ စကားမ်ားၿပီး တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ထိုးႀကိတ္ ေနတာမ်ဳိး ကိုႀကီး ျမင္ဖူးလား။ ေနာက္ၿပီး တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး အေလွ်ာ့ မေပးစတမ္း ၿပိဳင္ဆိုင္ ေနၾကတဲ့ စီးပြားေရး ပညာရွင္ေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆိုေနတာ မ်ဳိးေကာ ကိုႀကီး ၾကားဖူးလား။

“ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ တာက အဲဒီလူေတြလည္း ကိုႀကီးတို႔လိုပဲ ေဒါသ ရွိတာပဲ။ စိတ္ရွိတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာျဖစ္လို႔ ကိုႀကီးတို႔လို အုတ္ ေအာ္ေသာင္းတင္း မျဖစ္တာလဲ။ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ အေျဖက ရွင္းရွင္းေလးရယ္”

“အဲဒါ သူတို႔တတ္ထား နားလည္ထားတဲ့ ပညာေတြ၊ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ေတြက သူတို႔ရဲ႕ အသိတရားေတြကို ထိန္းသိမ္း ပဲ့ျပင္သြားလို႔ေပါ့”

“ေဟ့ေကာင္ ေမာင္ၾကည္၊ မင္း မေတာ္ေသးဘူး လား...ငါ ထထိုးလိုက္ မယ္”

ဆိုၿပီး ေခါင္းက်ားက ၀င္ပိတ္လိုက္ေတာ့မွ ေမာင္ၾကည္က သေရာ္ သလိုလို၊ ရိသလိုလိုနဲ႔ အဟီး ဆိုၿပီး ျပံဳးၿဖီးၿဖီးနဲ႔ အိမ္ခန္းထဲ ၀င္သြားေရာ။ ေသခ်ာတာက ေမာင္ၾကည္ဟာ ထမင္းစားခ်ိန္ မတိုင္ခင္ အထိ သူ႕အိပ္ရာထဲမွာ စာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႔ ဘယ္လူး ညာလွိမ့္ ျဖစ္ေနမယ္ ဆိုတာ ေဒၚပန္း႐ံု သိထားၿပီးသား။ ၿပီးေတာ့မွ ေဒၚပန္း႐ံုက သူ႕ေယာက်္ား ဦးဖိုးသီးဘက္ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ နကမၸတိပဲ။ မတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္႐ုပ္ပဲ။ ေဇာ္ႀကီးက ေတာ့ လမ္းကို ျပန္ထြက္ဖို႔ အားယူေနၿပီ။ ေခါင္းက်ား ကလည္း လမ္းမဘက္ကို တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္။ ဒီေတာ့မွ ေဒၚပန္း႐ံုက
“ဟဲ့ ႏွစ္ေကာင္၊ နင္တို႔ ဟာေလ အေကာင္ႀကီးၿပီး ဘာဦးေႏွာက္မွ မရွိတဲ့ အေကာင္ေတြ။ ဟိုေကာင္ ေမာင္ၾကည္ ေျပာသြားတာ ဒီတစ္ခါ မွန္တယ္ ဟဲ့။ နင္တို႔ကို အငယ္က ျပန္ဆံုးမသြားတာ။ နင္တို႔ မရွက္ၾကဘူးလား”

“ဟာ အေမကလည္း ဒီ မွန္ေၾကာင္ စာၾကမ္းပိုး ဘက္က ေရွ႕ေနလိုက္ေနျပန္ပါၿပီ”

ဆိုရင္း ေဇာ္ႀကီးက ထိုင္ရာက ထေတာ့၊ ေဒၚပန္း ႐ံုက
“အမယ္ အမယ္ ဒါက ဘယ္လဲ”

“ဂ်ာနယ္ သြား၀ယ္ မလို႔ပါ အေမရာ”

“မ၀ယ္နဲ႔”

“မ၀ယ္လို႔ မျဖစ္ဘူး အေမရ။ ညက ပြဲေတြကို ဂ်ာနယ္နဲ႔ တိုက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ ရဦးမွာ”
ဆိုၿပီး ေဇာ္ႀကီးက ခပ္ သြက္သြက္ထြက္သြားလို႔ ျခံ၀ မေရာက္ခင္ ေခါင္းက်ားကလည္း
“ေဟ့ေကာင္ ေဇာ္ႀကီး ေနဦး။ ငါလည္း လိုက္မယ္”
လို႔ေအာ္ရင္း ေျပးထြက္ သြားေလရဲ႕။
ေဒၚပန္း႐ံုက သားႏွစ္ ေယာက္ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာကို ၾကည့္ရင္း လမ္းထိပ္ ေရာက္တာနဲ႔ တစ္ေနရာစီ ဦးတည္ သြားၾကမယ္ဆိုတာ အတပ္ သိၿပီးသား။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းကိုသာ ခပ္ေလးေလး ခါေနလိုက္ရတယ္။

“မပန္း႐ံု...မပန္း႐ံု”

ခပ္လွမ္းလွမ္းက တည္းက အေမာတေကာ ေခၚလာတဲ့ အသံ တစ္ခုေၾကာင့္ ေဒၚပန္း႐ံု ရင္ထဲ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားေသးတယ္။ ဟိုေကာင္ေတြ လမ္းထိပ္ ထြက္သြားတာမွ မၾကာေသးဘူး။ အခု ျပႆနာ ျဖစ္ျပန္ၿပီလား ဆိုၿပီး ေတာ့ေတာင္ စိုးရိမ္ လိုက္မိေသးတယ္။ ၿပီးမွ အသံ လာရာဆီကို လွမ္းၾကည့္ရင္း
“ေၾသာ္ မခင္ျမပါလား။ ေမာႀကီးပန္းႀကီးနဲ႔ ဘယ္လို ျဖစ္လာတာတုံး”

ေဒၚခင္ျမက အသက္ ကိုခပ္ျပင္းျပင္း႐ွဴရင္း ေဒၚပန္း႐ံုရဲ႕ အေျခအေနကို စိတ္ခ်ရေအာင္ အကဲခတ္ ေနေသးတယ္။ လမ္းထဲက ျဖတ္သြား ျဖတ္လာ လူေတြကလည္း ကြက္ၾကည့္ ကြက္ၾကည့္နဲ႔။ ဒါကို သတိ ထားမိတာနဲ႔တင္ တစ္ခုခု ထူးျခားေနတာ ေသခ်ာၿပီ ဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ ေဒၚပန္း႐ံု က ေမးဆတ္ၿပီး ေမးလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့မွ ေဒၚခင္ျမက အနားကို ကပ္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္တည္း ၾကားသာ ေလာက္တဲ့ေလသံနဲ႔
“မပန္း႐ံု မသိေသးဘူး လား”

ေဒၚပန္း႐ံုက ဇေ၀ဇ၀ါ နဲ႔ေခါင္းကို အသာခါရင္း
“ဟင့္အင္း။ ဘာကိုလဲ မခင္ျမရဲ႕”

ဆိုၿပီး ရင္ကို ဖိရင္းေမး ရတယ္။ ေဒၚခင္ျမကေတာ့ “အ ရန္ေကာ”ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ႏႈတ္က “ကြၽတ္“ ခနဲ ညည္း လိုက္ၿပီး
“မပန္း႐ံုရဲ႕သား အငယ္ ေကာင္ေလ”

“ေထြးေလး ေထြးေလး ဘာျဖစ္လို႔လဲ မခင္ျမရဲ႕။ ျမန္ျမန္ ေျပာစမ္းပါရွင္”

ေဒၚပန္း႐ံုက ေထြး ေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ကြက္ခနဲ ျမင္ေယာင္ရင္း အတင္းေမး ေတာ့မွ ေဒၚခင္ျမက
“အဲဒီေကာင္ေလး ညက မိန္းမ ခိုးသြားတယ္ေလ”

“ဘုရား ဘုရား”

ဘုရားကို တရင္း ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒၚပန္း႐ံုက ေဒၚခင္ျမ ကို ၾကည့္လိုက္၊ အိမ္ထဲကို လွည့္ၾကည္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ ဘာမွန္းညာမွန္း မသိဘဲ လမ္းထိပ္ကို ေမွ်ာ္ေငးလိုက္နဲ႔ ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္ေန ေတာ့တာေပါ့။ ၿပီးမွ
“မဟုတ္ေသးပါဘူး မခင္ျမရဲ႕။ ေထြးေလးက မနက္အေစာႀကီးကတည္းက ေက်ာင္းသြားေနက်ပဲ”လို႔ေျပာရင္း အိမ္ေပၚကို အေျပး တက္သြားတယ္။

ၿပီးေတာ့ ေထြးေလး အိပ္တဲ့ ျခင္ေထာင္ကို ဆြဲလွန္ လိုက္တယ္။ အိပ္ရာထဲမွာ ဘယ္သူမွ မရွိဘူး။ ေခါင္းအံုး ေတြ၊ ေစာင္ေတြကလည္း ဖ႐ိုဖရဲနဲ႔။ ဒါေၾကာင့္ ျခင္ ေထာင္ထဲက ျပန္ထြက္ၿပီး ေခါင္းရင္းဘက္ကို ၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ေထြးေလး တီးေနက် ဂစ္တာ တစ္လက္က ေထာင္လို႔။ ေျခရင္းတန္းဆီ မွာက သူ၀တ္ေနက် ေက်ာင္းစိမ္း လံုခ်ည္ေလး။ ဒီေတာ့မွ ေဒၚပန္း႐ံုက နဖူးကို႐ိုက္မိၿပီး ေထြးေလးမွာ ေက်ာင္းစိမ္းလံု ခ်ည္ဆိုလို႔ ဒီတစ္ထည္တည္း ရွိတာကို သတိရလိုက္ျပန္ တယ္။ ဒီပုဆိုးကို အခု၀တ္ မသြားဘူး ဆိုေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံု ရင္ထဲ ဆို႔တက္လာတယ္။ ဒါဆုိရင္ ေထြးေလး ေက်ာင္းသြားတက္တာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ တာ ေသခ်ာသြားၿပီ။ အိမ္ရဲ႕ အလယ္တိုင္မွာေတာ့ ေထြး ေလးရဲ႕ ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ ကေလးက တြဲေလာင္းေလး က်လို႔။

“အမေလး ဟုတ္ပါရဲ႕ ေတာ္။ မခင္ျမ ကြၽန္မ သား ေလး ...ဒုကၡပါပဲ။ ရွင္ၾကား လာတဲ့ သတင္းက ဟုတ္ေနၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ ကြၽန္မသားေလး က ႏို႔နံ႔ေတာင္စင္ေသးတာ မဟုတ္ပါဘူးေတာ္။ ကြၽန္မ သားေလး...ကြၽန္မ သားေလး...။
“ဟဲ့ ေမာင္ၾကည္၊ ကိုဖိုးသီး။ ကြၽန္မသားေလး မိန္းမ ခိုးသြားၿပီတဲ့ ေတာ့္... ဟီး...ဟီး...”

အိမ္ရဲ႕ ဖိနပ္ခြၽတ္မွာ ထိုင္ငိုေနတဲ့ ေဒၚပန္း႐ံုရွိရာကို ေဒၚခင္ျမက တေရြ႕ေရြ႕လွမ္းလာၿပီး အနားမွာ ယွဥ္ထိုင္ လိုက္တယ္။ ၿပီးမွ ေလသံကို ႏွိမ့္ရင္း
“ညကတည္းက ထြက္သြားတာလို႔ ေျပာတယ္။ ေကာင္မေလးက...”

“ေအး ဟုတ္သားပဲ။ ေကာင္မေလးက ဘယ္က တဲ့လဲ မခင္ျမရယ္။ သူ႔လိုပဲ ေက်ာင္းသားပဲလား”

“မဟုတ္ေသးဘူး မပန္း ႐ံု။ ၾကားရသေလာက္ေတာ့ ေကာင္မေလးက ေတာ္ေတာ္ ႐ႈပ္ဆိုပဲ။ သူေနတဲ့ လမ္းထဲမွာ အဲဒီကေလးမနဲ႔ မႀကိဳက္ ဖူးတဲ့ သူေတာင္ မရွိသေလာက္ ဆိုပဲ။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီ ေကာင္မေလးက အသက္ေတာင္ မျပည့္ေသးဘူးတဲ့”

“ဘုရား ဘုရား ငါ့သား ေလးေတာ့ ေရတိမ္နစ္ပါၿပီ ေတာ့္။ လုပ္ၾကပါဦး အရပ္ ကတို႔ရယ္။ ကြၽန္မသားေလး ကြၽန္မသားေလး ဟီးဟီးဟီ”

ေဒၚခင္ျမကလည္း သက္ျပင္းကို ခပ္ေလးေလး ခ်ရင္း ေဒၚပန္း႐ံုရဲ႕ အေျခ အေနကို အကဲခတ္ေနေသး တယ္။ ၿပီးမွ
“ကြၽန္မကေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းပီပီ ေစတနာ ထားၿပီး ေျပာျပတာပါ မပန္း႐ံုရယ္။ အခုေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အေျခ အေနကိုပဲ ေစာင့္ၾကည့္ေန လိုက္ပါဦး။ ကြၽန္မၾကားသ ေလာက္ေတာ့ ေကာင္မေလးက အဲဒီလိုပဲ တစ္ခါလိုက္ ေျပးဖူးတယ္တဲ့”

ေဒၚပန္း႐ံု ဦးေခါင္း ငိုက္စိုက္ က်သြားၿပီး ငိုရင္း ႐ႈိက္ရင္းနဲ႔ ေထြးေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုသာ ျပန္ျမင္ေနမိျပန္ တယ္။ ရွိသမွ် သားဆိုးေတြ ထဲမွာ ဒီကေလး တစ္ေယာက္ကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ ထားမိတာ။ အခုေတာ့ ဒင္းလည္း ဘာထူး လဲ။ အသက္ေတာင္ မျပည့္ ေသးတဲ့ကေလးမကို ခိုးသြား သတဲ့။ ေနာက္ၿပီး မိန္းကေလး ရွင္ဘက္က ၾကည္ၾကည္ျဖဴ ျဖဴ လက္ခံရင္ ေတာ္ေသးတယ္။ ေတာ္ၾကာ လက္သင့္မခံဘဲ အမႈေတြ ဘာေတြဖြင့္ရင္ေတာ့ ငါ့သားေလး ဒုကၡေရာက္ရ ခ်ည္ရ႕ဲ။ စတဲ့အေတြးေတြဟာ ေဒၚပန္း႐ံုကို တစ္စနဲ႔တစ္စ ရစ္ပတ္လာၿပီး အိမ္ေပၚကို တက္လာမိျပန္တယ္။

ၿပီးမွ အိမ္ဦးခန္းမွာ အၿမိဳင့္သား ထိုင္ၿပီး အေျခ အေနကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ဦးဖိုးသီးကို
“ကဲ ကိုဖိုးသီး။ ၾကားၿပီ မဟုတ္လား။ ရွင့္သားလူ လိမၼာေလး မိန္းမ ခိုးသြားတဲ့ ကိစၥေလ”
ေမာင္ၾကည္ကလည္း ထံုးစံအတိုင္း အိမ္တိုင္ကို မွီထိုင္ရင္း မ်က္မွန္ထူထူႀကီး ေအာက္က ေပကလပ္ ေပကလပ္ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ က်ီး ၾကည့္ ေၾကာင္ၾကည့္ ၾကည့္ေနတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ကေလး ၾကာမွ ခပ္ရြံ႕ရြံ႕၀င္ေမးတယ္။

“ဘယ္သူနဲ႔တဲ့လဲ အေမ”

“ဘယ္သူနဲ႔လဲေတာ့ ငါလည္း မသိေသးဘူး။ ေကာင္မေလးကေတာ့ ခပ္႐ႈပ္ ႐ႈပ္ပဲတဲ့။ ငါ ေသသာေသ လိုက္ခ်င္ေတာ့တာပဲ”
“ကဲ ကိုဖိုးသီး ရွင္ဒီ အတိုင္း ထိုင္ေနေတာ့မွာလား။ နည္းနည္းပါးပါး လိုက္မရွာ ေတာ့ဘူးလား။ မိန္းကေလး မိဘေတြက မေနလို႔ ရဲတိုင္ ဘာတိုင္လုပ္ရင္ ရွင့္သား မလြယ္ဘူးေနာ္”

ေဒၚပန္း႐ံုဘယ္ေလာက္ ေျပာေျပာ ဦးဖိုးသီးကေတာ့ ထိုင္ရာက မထေသးဘူး။ ၿပီးေတာ့ တစ္ခါမွ မတည့္ဖူးတဲ့ ေမာင္ၾကည့္ကိုပါ ဆတ္ခနဲ လွမ္းၾကည့္တယ္။ အဓိပၸာယ္က “မင္း သြားရွာ ၾကည့္ပါဦးလား” ဆိုတဲ့ သေဘာ။ ဒါကို ရိပ္မိပံုရတဲ့ ေမာင္ၾကည္က စာအုပ္က ေလးကို ခ်ဳိင္းၾကားညႇပ္ရင္း သူ႕အခန္းထဲ ၀င္သြားေရာ။

ေဒၚပန္း႐ံုကေတာ့ သူ လိုလို၊ ကိုယ္လိုလို လုပ္ေနတဲ့ သားအဖႏွစ္ေယာက္ကို တစ္ ေယာက္စီၾကည့္ရင္း တလိႈက္ လိႈက္တက္လာတဲ့ ဆို႔ဆို႔နင့္နင့္ ေ၀ဒနာေတြဟာ တနင့္တပိုးနဲ႔ ပိုပိုၿပီး ဆိုးလာတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ငိုလိုက္၊ ႐ိႈက္လိုက္ နဲ႔ မနားႏိုင္ေအာင္ပဲ။ ဒါကို အကဲခတ္မိတဲ့ ဦးဖိုးသီးက ေျပရာေျပေၾကာင္း ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ခပ္ေအးေအး ဆိုတယ္။

“ပန္း႐ံုရယ္ နင္ကေတာ့ ငါ့ကို သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး အထိန္းအကြပ္မရွိ ဘူးလို႔ ဘယ္ေလာက္ေျပာ ေျပာ၊ ငါကေတာ့ ကိုယ္ရင္က ျဖစ္တဲ့သားသမီးေတြ မွန္ေပ မယ့္ ဒီေကာင္ေတြက မိုက္႐ိုင္း တယ္ဟ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ငါတို႔က အသက္ေတြလည္း ရလာၾကၿပီေလ။ ဒီေတာ့ ဘယ္လိုေနၿပီး ဘယ္လိုေသ ရမယ္ ဆိုတာကို သိႏိုင္ၾကေသး တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ငါနားလည္ ထားတာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ ဒီေကာင္ေတြ လူစုၿပီးတို႔ေန တဲ့ အိမ္ကေလးကို အေမြလာ မခြဲၾကေသးတာပဲ ငါအေနနဲ႔ ၀မ္းသာ ေနရေသးတာဟ”

ဦးဖိုးသီးရဲ႕ စကား ေၾကာင့္ ေဒၚပန္း႐ံု မ်က္ရည္ ေတြၾကားကေန ဆတ္ခနဲ လွမ္းၾကည့္တယ္။ အဲဒီ မ်က္လံုးထဲမွာ အံ့ၾသတာေရာ၊ နာ ၾကည္းတာေရာ၊ မယံုႏိုင္တာ ေရာ၊ လက္မခံႏိုင္တာေရာ၊ အစစအရာရာ ေရာေထြးေနတဲ့ ခံစားမႈေတြကေတာ့ ေစးေစး ပ်စ္ပ်စ္ ေပ်ာ္၀င္ေနတယ္။ ၿပီး ေတာ့ အဲဒီမ်က္လံုးေတြထဲက ပဲ မ်က္ရည္ေတြ ျဖိဳင္ၿဖိဳင္က် လာၿပီး ရင္ဘတ္ကို တဖုန္း ဖုန္းျမည္ေအာင္တီးရင္း
“အမယ္ေလးေလး၊ ၾကားၾကရဲ႕လား အရပ္ကတို႔ ရယ္။ ဖေအအရင္းေခါက္ ေခါက္ႀကီးက ေျပာလိုက္တဲ့ စကားေလ...ဟီး...ဟီး... ဟီး...
“သားသမီးေတြ အေမြ ခြဲမွာကို စိုးရိမ္ေနတဲ့ အေဖ တဲ့။ ကြၽန္မ တစ္သက္လံုးမွာ ဒီတစ္ခါသာ ၾကားဖူးတဲ့ စကားပါေတာ္။ လာၿပီး နားေထာင္ၾကပါဦး အရပ္ကတို႔ ရဲ႕...ဟီး...ဟီး...”

လမ္းေပၚမွာ သြားလာ ေနၾကတဲ့ လူေတြကေတာ့ “ဒီ မိန္းမႀကီး ဘာျဖစ္ျပန္ၿပီလဲ” ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကြက္ၾကည့္ ကြက္ၾကည့္ လုပ္သြားၾကေသး တယ္။ ေဒၚပန္း႐ံုကေတာ့ ငို တုန္း။ အားပါးတရ ငိုေနတုန္း ရွိေသးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ လမ္း ထိပ္ဆီက အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္နဲ႔ ဆူဆူညံညံအသံတစ္ ခုကို ၾကားလိုက္ရလို႔ ေဒၚပန္း ႐ံုတစ္ေယာက္ ငိုေနရာကေန ခ်က္ခ်င္းရပ္ၿပီး အထိတ္ တလန္႔နဲ႔ ေခါင္းေထာင္ၾကည့္ လိုက္မိျပန္တယ္။ ေဒၚပန္း႐ံု ရဲ႕ ျမင္ကြင္းထဲမွာ လမ္းသူ လမ္းသား တခ်ဳိ႕က သိခ်င္ေဇာနဲ႔ လမ္းထိပ္ဘက္ကို ခပ္ သုတ္သုတ္သြားေနၾကတာကို အတိုင္းသား ေတြ႕ေနရတယ္။ လက္အစံုကေတာ့ ရင္ဘတ္ ကို ခပ္တင္းတင္း ဖိလို႔။


ေမာင္ႏွင္းပန္း
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ ဩဂုတ္ ၂၀၁၀)

No comments:

Post a Comment